۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۷
کد خبر: 82937367
T T
۰ نفر
بالاترين سطح ذخاير حياتي در برنامه ششم پيش بيني شد

سمنان- ايرنا- اقدام آمريكا درباره برجام و امكان هرگونه تغيير موضع قدرتهاي دنيا در برابر ايران اسلامي، مجلس شوراي اسلامي را بر آن داشت كه بالاترين سطح ذخاير موردنياز معيشت مردم را در برنامه ششم پيش بيني و تدبير كند.

به گزارش ايرنا، تصميم گيران از قبل از اين رخدادهاي سياسي، با دورانديشي در تدوين برنامه ششم توسعه، پيش بيني بالاترين ميزان ذخائر موردنياز امور معيشتي مردم را در دستور كار قرار دادند.
نماينده مردم سمنان، مهدي شهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: مجلس در قالب برنامه ششم توسعه پيش بيني كرده است 30 درصد از درآمد فروش نفت بايد به منظور تامين ذخائر حياتي مورد نياز كشور به صندوق توسعه ملي واريز و ذخيره سازي شود.
احمد همتي يادآور شد: اين ميزان تا پيش از اين تا 20 و 25 درصد بود كه بر اساس مصالح كشور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي آن را به 30 درصد افزايش دادند.
وي با تاكيد بر اين كه ايران اسلامي براي هرگونه سناريوي سياسي و هسته اي از سوي قدرتهاي دنيا برنامه راهبردي در نظر دارد، اظهارداشت: رمز هر مقاومت و راهبردي در براي زورگويي قدرتهاي دنيا وحدت داخلي و همبستگي ملي است.
همتي با تاكيد بر اي نكه ايران اسلامي كشوري در حال توسعه است و هيچ گونه محدوديتي را برنمي تابد، تاكيد كرد: ايران با خودكفايي كامل ذخاير راهبردي مورد نياز معيشت مردم را پيش بيني كرده است و اين مساله بايد براي مردم محل اطمينان باشد.
نماينده سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وجود منابع مورد نياز براي ذخاير مورد نياز كشور، گفت: ارتباط ايران با كشورهاي همسايه نيز به گونه اي است كه در صورت نياز همراهي لازم را خواهند داشت.
همتي تصريح كرد: ايران اسلامي چهره اي صلح طلبانه در دنيا از خود به نمايش گذاشته است كه نقش مهمي در مسير افزايش قدرت بين المللي براي ايران در منطقه دارد.
وي تاكيد كرد: قدرتهاي دنيا بايد متوجه باشند ايران جدا از كشورهايي است كه بتوان با اعمال فشارهاي اقتصادي آن را از اهدافش منصرف كرد، ايران با قدرت و پيشرفت در حوزه هاي مهم اكنون در جايگاهي قرار دارد كه تحت سلطه هيچ يك از قدرت هاي دنيا نمي رود و فشارهاي مختلف بر ايران تاثيري ندارد.
نماينده مردم سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: رفتار خلاف عرف و قوانين بين المللي از سوي آمريكا فقط در قبال برجام نيست، ترامپ از پيمان بين المللي آب و هوايي پاريس نيز خارج شد.
همتي ادامه داد: انتقال سفارت آمريكا از تل آويو به قدس برخلاف قطعنامه هاي بين المللي و در حوزه اقتصاد نيز اعمال تعرفه هاي گمركي خارج از حساب و كتاب براي روسيه، چين و اروپا، همه نشان مي دهد رفتار آمريكا فقط درباره برجام و ايران اسلامي اينگونه نيست.
نماينده مردم سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: پس اروپا و كشورهاي مستقل و قدرمند مانند روسيه و چين بايد درك كنند كه اگر متوجه رويكرد يكسويه آمريكا نباشند، تبعات بين المللي عجيبي براي جهان رخ خواهد داد.
ايران اسلامي در توليد مجموع مواد غذايي راهبردي تا 70 درصد خودكفاست كه اين خودكفايي در توليد گندم به عنوان راهبردي ترين محصول كشاورزي 100 درصد است.
تا قبل از دولت يازدهم، ميزان توليد محصولات كشاورزي97 ميليون تن در سال بود كه با برنامه‌هاي اجرا شده طي اين سال‌ها شاهد ارتقاي اين محصولات به 118 ميليون تن بوده‌ايم و با بيش از 61 درصد رشد توليد گندم در اين دولت، اين ميزان به 14.5 ميليون تن رسيد و با اين شرايط در سال 97 نيز ايران در تامين گندم خودكفاست.
6103/6026