۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82936015
T T
۰ نفر
كتابخوان خردسال ارومیه ای هزارمین كتاب خود را خواند

ارومیه- ایرنا- مسوول بخش كودك كتابخانه مركزی ارومیه با اشاره به اینكه 523 نفر از خدمات این قسمت استفاده می كنند، گفت: محمد حسین علیپور، كتابخوان 11 ساله ارومیه ای هزارمین كتاب خود را از بخش كودك این كتابخانه به امانت برد و آن را خواند.

فریبا رضا قره باغ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خردسال از هشت سالگی عضو بخش كودك كتابخانه مركزی بوده و اكنون كه به 11 سالگی رسیده، فعال ترین مروج كتابخوانی این كتابخانه است.
وی اضافه كرد: این عضو كودك علاقه مند به مطالعه در جریان بازدید از كتابخانه مركزی با بخش كودك آن آشنا شده و از آن پس به عضو فعال این بخش تبدیل شده است.
وی ادامه داد: علاقه این عضو به كتابخوانی به جذب 9 نفر از دوستان و همكلاسی‌های وی به كتابخانه منجر شده است به طوری كه اكنون همكلاسی‌های این كودك در مطالعه با وی رقابت می‌كنند.
رضا قره باغ با اشاره به اینكه این كودك هدف خود از مطالعه را لذتِ خواندن، فهمیدن و یادگیری بیشتر عنوان كرده است، گفت: وی خود را در فرآیند مطالعه مشتاقانه به جای شخصیت های داستان می‌گذارد تا با تجربه های حوادث كتاب سهیم شود.
وی افزود: 'علیپور' در نشست‌های كتابخوان كودكان نیز حضور فعال داشته و كتاب هایی كه خوانده است را در این نشست ها معرفی می‌كند.
به گزارش ایرنا بخش كودك كتابخانه مركزی ارومیه از سال 1389 فعالیت خود را آغاز كرده و با 12 هزار و 186 نسخه كتاب تخصصی كودك در موضوعات مختلف آماده ارائه خدمات برای كودكان و نوجوانان علاقه مند به مطالعه است.
این بخش دارای 200 نسخه كتاب زبان اصلی و چند زبانه و 15 مجله تخصصی كودك نظیر سروش كودكان، سروش خردسالان، پوپك، دوست كودكان، دوست خردسالان، كیهان بچه ها، سنجاقك، همشهری بچه ها، ملیكا و قلك است.
همچنین 784 نسخه كتاب داستان و شعر آسان سازی شده نیز برای استفاده كودكان ناشنوا در بخش كودك كتابخانه مركزی ارومیه وجود دارد.
7129/3072
۰ نفر