۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82935890
T T
۰ نفر

شيعه و سني روز قدس در يك صف به ميدان مي آيند

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82935890
شيعه و سني روز قدس در يك صف به ميدان مي آيند

بجنورد- ايرنا- شماري از روحانيان اهل سنت و شيعه خراسان شمالي با بيان اينكه روز جهاني قدس، نماد وحدت و همدلي مردم جهان با ملت ستمديده و مظلوم فلسطين است، گفتند: در اين روز با حضور گسترده و وحدت آفرين خود نداي آزادي فلسطين را سر خواهيم داد.

آنها روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با قدرداني از مقام معظم رهبري به خاطر حمايت از ملت مظلوم فلسطين گفتند: روز قدس بيانگر اعتقاد و پايبندي به انديشه وحدت و انسجام اسلامي در مقابل زورگويان جهاني است
آنها اظهارداشتند: شركت در راهپيمايي روز قدس همبستگي، وحدت و انسجام مسلمانان را در حمايت از آرمان هاي فلسطين اشغالي به جهانيان نشان مي دهد.
امام جمعه و مدير حوزه علميه الاظهر باغلق راز و جرگلان با محكوم كردن جنايات اسرائيل غاصب در كشتار بي رحمانه مسلمانان فلسطين افزود: استكبار جهاني و صهيونيسم بين المللي بخصوص آمريكاي جنايتكار و نوكرانش بايد بدانند، ما اهل قبله هستيم و هيچ گونه اختلاف بين شيعه و سني نداريم و دوشادوش برادران شيعي خود براي آزادي قدس شريف مي كوشيم.
حاج غفورآخوند يزداني تصريح كرد: مسجد الاقصي خط قرمز مسلمانان است و هيچ زماني مردم مسلمان از ارزش هاي بزرگ خود مثل مسجدالاقصي نخواهند گذشت و شركت در راهپيمايي روز قدس قوت قلبي براي مردم فلسطين است تا بتوانند با روحيه جهادي همچنان با اسرائيل مقابله و جنگ كنند و پيروز شوند.
امام جمعه باغلق شهرستان راز و جرگلان گفت: روز قدس تنها براي مردم ايران نيست بلكه ملت هاي مسلمان بايد با همبستگي و اتحاد در راستاي هدف والاي خود يعني نابودي استكبار گام بردارند و تمام سختي هاي اين راه را نيز بايد تحمل كنند.
وي با اشاره به اينكه بنا بر فرمايشات امام راحل هر مسلمان يك سطل آب بر روي اسرائيل بريزد، اين رژيم غاصب نابود خواهد شد، اظهار داشت: ما از رهبري كه با جان و دل از ملت ستمديده فلسطين حمايت همه جانبه مي كنند، كمال تشكر را داريم و امروز تنها فريادرس مسلمانان در برابر ظالمان و كافران، رهبر عزيزمان، حضرت آيت الله امام خامنه اي (مدظله العالي) است.
امام جمعه و مدير حوزه علميه القريشي روستاي حصارچه از توابع شهرستان رازو جرگلان نيز با دعوت از آحاد مردم براي شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس اظهار داشت: به شهادت رساندن مسلمانان ستمديده فلسطين يكي از نشانه هايي به پايان رسيدن دولت آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي است.
حاج آنا آخوند پروانه تصريح كرد: بي ترديد راه مقاومت و ايستادگي همچون گذشته در ملت مظلوم فلسطين ادامه خواهد داشت و اين اقدام تجاوزكارانه اسرائيل به هويت قدس و ارزش هاي مسلمانان و جهان اسلام با محكوميت اينگونه اقدامات نخواهد توانست واقعيت هاي تاريخي و حقوق مردم مظلوم فلسطين را خدشه دار كند.
امام جمعه حصارچه خراسان شمالي افزود: جامعه اهل سنت خراسان شمالي نيز همچون سال هاي گذشته، در كنار آحاد ملت شريف ايران اسلامي ضمن بيعت با آرمان هاي مقدس شهدا، امام شهيدان(ره) و تبعيت از مقام معظم رهبري، در راهپيمايي عظيم روز جهاني قدس حضوري چشمگير خواهند داشت.
امام جمعه و مدير حوزه علميه ربانيه تازه ياب شهرستان مانه و سملقان اظهارداشت: روز جهاني قدس روز بيداري، انسجام و آگاهي بخشي مسلمين جهان در مقابله با توطئه ها و تفرقه افكني هاي دشمنان دين اسلام و بخصوص صهيونيسم جهاني است.
حاج عبدالله آخوند خوش نظر به نامگذاري روز قدس از سوي امام خميني اشاره كرد و تصريح كرد: امام خميني(ره) آخرين جمعه از ماه رمضان را به خاطر اينكه مسئله قدس و اقدامات جنايت‌كارانه اشغالگران فلسطين به دست فراموشي سپرده نشود به نام روز قدس نامگذاري كردند.
وي افزود: در اين روز بزرگ، تمام مسلمانان جهان نسبت به آزادي نخستين قبله گاه مسلمين احساس مسئوليت و دين كرده و احساسات پاك خود را نسبت به رهايي قدس شريف ابراز مي دارند.
امام جمعه تازه ياب اضافه كرد: يكي از اهداف مهم غربي ها بخصوص آمريكاي جنايتكار و اسرائيل غاصب ايجاد تفرقه و درگيري بين مسلمانان جهان است، لذا بايد براي نابودي دشمنان اسلام و از بين بردن اهداف شيطاني اين ظالمان بايد حضور منسجم وبا شكوه در راهپيمايي روز جهاني قدس داشته باشيم.
آخوند خوش نظر با دعوت از ملت ايران بخصوص جامعه اهل سنت خراسان شمالي براي شركت در راهپيمايي روز قدس، گفت: ما از اهل سنت خراسان شمالي خواستاريم، درراهپيمايي روز قدس امسال نيز همچون سال هاي گذشته حضوري دشمن شكن و منسجم داشته باشند كه چرا امام راحل زحمات فراواني را براي مسلمانان و مظلومان جهان اسلام كشيدند و امروز وظيفه شرعي و قانوني ما ايجاب مي كند كه براي قدرداني از اين زحمات، حضوري دشمن شكن در راهپيمايي روزقدس داشته باشيم.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: روز قدس يادگاري ارزشمند و ماندگار از بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) است كه امروز مقام معظم رهبري (مدظله العالي) خلف صالح آن عزيز سفركرده، مردم جهان را با استفاده از ظرفيت عظيم و پايان ناپذير مسلمانان به هم صدايي با ملت فلسطين براي دستيابي به حق مشروع شان فرا خوانده است.
حجت الاسلام محمدعلي سالاري اظهار داشت: حمايت از قدس، لبنان، عراق و سوريه دفاع از امنيت ملي كشور است و به همين دليل بايد در روز جهاني قدس حضور گسترده در راهپيمايي داشته باشيم.
وي گفت: حمايت از قدس در حقيقت دور كردن خط نبرد از كشور است.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي افزود: وقتي اسرائيل غاصب به طور علني عنوان مي كند كه هدفش ايستادگي در برابر نظام جمهوري اسلامي و ساقط كردن آن است، بنابراين حمايت از قدس ضروري است.
وي اظهارداشت: اگر نظام جمهوري اسلامي در عراق و سوريه ورود پيدا نمي كرد و داعش در اين كشورها زمين گير نمي شد، امروز اين اراذل و اوباش خط مقدم نبرد را به مرزهاي جمهوري اسلامي مي آوردند.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي با تاكيد بر حمايت از مردم فلسطين در روز جهاني قدس و اهميت جان انسان ها گفت: وظيفه اسلامي و ديني ما دفاع از مردم ستمديده جهان بويژه مسلمانان است.
مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي نيز گفت: بنا به فرموده امام علي(ع) همواره بايد يار مظلوم و خصم ظالم باشيم بنا براين در هر كجاي عالم زماني كه ظالمي به مظلوم ستم روا مي دارد و ما توانايي ياري رساندن به مظلوم را داريم، موظف هستيم كه آنها را نجات دهيم.
حجت الاسلام علي خادمي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه صهيونست ها يك تفكر تحقير آميز و نژاد پرستانه و بي رحمانه به مردم فلسطين دارند اظهارداشت: قريب 70 سال است كه نظام سلطه بر آنها ظلم روا كرده و در اين مدت با شيوه هاي مختلف مانند آتش زدن، آواره كردن و تخريب كردن بر آنها ستم كردند.
وي با بيان اينكه فلسطين نخستين قبله گاه مسلمانان است گفت: ما به عنوان مسلمان موظف به حمايت و پشتيباني از اين افراد مظلوم و ستمديده هستيم.
حجت الاسلام خادمي افزود: تمام مردم شريف خراسان شمالي و همه مردمي كه دل در گروه مكتب امام علي(ع) دارند، اين مردم مظلوم را در روز قدس با تمام قوا حمايت و همراهي كنند.
وي ادامه داد: حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز قدس نااميدي و ياس هرچه بيشتر دشمنان از جمله رژيم غاصب صهيونيستي را در پي خواهد داشت.
حجت الاسلام خادمي گفت: شركت مسلمانان جهان در اين راهپيمايي به عنوان اعلام حمايت از مقاومت اسلامي و پشتيباني از ايستادگي مردم مظلوم فلسطين در مقابل رژيم غاصب اسرائيل است.
وي اظهارداشت: با توجه به حوادث منطقه اي و جهاني، حضور منسجم و پرشكوه مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس لرزه بر پيكر استكبار جهاني خواهد انداخت.
وي افزود: در اين سال ها كه استكبار جهاني براي به چالش كشيدن شيعه و سني، در منطقه جنگ هاي نيابتي به راه انداخته، لازم است امت اسلام با اتحاد و همدلي عليه دشمنان قسم خورده اسلام بپاخيزند و نفرت و انزجار خود را از جنايت هاي صورت گرفته در كشورهاي اسلامي از جمله فلسطين، يمن، عراق، سوريه اعلام نمايند كه اين تنها راه نجات جهان اسلام است .
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي نيز در اين باره گفت: اهميت روز قدس از حضور مردم جهان در راهپيمايي مشاهده مي شود.
حجت الاسلام محمد جواد رئوف سيد نژاد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: در كشورهاي آمريكا و اروپا نيز در روز جهاني قدس بسياري از مردم عليه صهيونيست غاصب راهپيمايي كرده و از مردم ستمديده فلسطين دفاع مي كنند.
وي ادامه داد: هدف نامگذاري جمعه آخر ماه مبارك رمضان به نام روز جهاني قدس، دفاع از مظلومان در مقابل ظالمان است.
حجت الاسلام رئوف سيدنژاد با بيان اينكه با گذشت چهل سال از پيروزي انقلاب اسلامي، همه ساله مردم كشور و اين استان با تمام شور در راهپيمايي روز قدس شركت كردند اظهاراميدواري كرد كه در سال جاري نيز مردم با حضور باشكوه خود در راهپيمايي از مردم مظلوم فلسطين دفاع و حمايت كنند.
وي گفت: برخي از افراد نادان عنوان مي كنند كه مردم فلسطين اهل سنت و ما شيعه هستيم، اما همه انسان و مسلمان و در قبال انسانيت خود مسئول هستيم، روز قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطين نشانه اتحاد ميان مسلمانان است.
حجت الاسلام رئوف سيدنژاد اضافه كرد: اميداست كه با پيروزي مردم فلسطين و غلبه بر رژيم اسرائيل بتوانيم به زودي در مسجد الاقصي نماز جماعت اقامه كنيم.
وي حضور گسترده مردم در روز قدس را لبيك به فرمان تاريخي امام راحل (ره) و تجديد ميثاق با مقام معظم رهبري دانست و تصريح كرد: حضور در راهپيمايي روز قدس به معناي محكوم كردن جنايت هاي اسراييل غاصب و حاميان اين رژيم جعلي است.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي گفت: روز جهاني قدس، سبب بيداري و وحدت جهان اسلام و افشاي نقشه هاي پيدا و پنهان غرب و هم پيمانان مدعي اسلام آنان شد و با وحدت و همبستگي مسلمانان زمينه نابودي رژيم اشغالگر قدس اين غده سرطاني، فراهم مي شود.
مسير راهپيمايي روز قدس نيز از ساعت 11:30 دقيقه صبح از ميدان شهيد مركز خراسان شمالي به سمت مصلي امام خميني(ره) خواهد بود.
اخبار خراسان شمالي را در پيام رسان سروش اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
ع/ 6042
۰ نفر