۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82935455
T T
۰ نفر

آيين هاي زنجير زني و سينه زني در ابركوه برگزار شد

۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82935455
آيين هاي زنجير زني و سينه زني در ابركوه برگزار شد

يزد - ايرنا - مردم ابركوه، روز چهارشنبه با برگزاري آيين هاي زنجير زني و سينه زني در سوگ شهادت مولود كعبه حضرت علي (ع) عزاداري كردند.

به گزارش ايرنا مردم سوگوار و عزادار اين شهرستان مراسم سينه زني و زنجير زني را از تكاياي حضرت ابوالفضل (ع) محلات مختلف شهر و روستاهاي اين شهرستان بطرف محافل مذهبي برگزار و در سوگ شهادت حضرت علي (ع) عزاداري كردند.
همچنين شب گذشته به مناسبت دومين شب قدر و شهادت حضرت علي (ع) مراسم احيا با حضور سخنرانان و مداحان اهل بيت (ع) در بيش از 75 مسجد ابركوه برگزار شد.
در آيين احيا شب گذشته كه با حضور انبوه مردم مومن در مساجد اين شهرستان برگزارشد، ائمه جمعه و جماعات و اساتيد حوزه هاي علميه درسخناني با تسليت سالروز شهادت حضرت علي (ع) اظهار كردند: حضرت علي (ع) نماد حق و حقيقت شيعه بوده و خواهد بود و حق با علي و علي باحق است .
محبان آن امام همام ، با قرائت دعاي پرفيض جوشن كبير و زمزمه اسماء ذات اقدس الهي از پيشگاه خالق بي همتا خواستند تا به بركت اين شب هاي مبارك، قلم عفو بر گناهان آنان بكشد.
همچنين به مناسبت شب هاي قدر و شب شهادت حضرت علي (ع) بيش از يكهزار و500نفر از روزه داران شهرستان ابركوه روزه خود را در ضيافت افطاري كه از سوي خيران در تكيه حضرت ابوالفضل (ع) و مسجد امام حسين (ع) ابركوه پهن شده بود افطار كردند.
مركز شهرستان 53 هزار نفري ابركوه در140كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540/ 6197