۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۰۶
کد خبر: 82935289
T T
۰ نفر

مجلس خبرگان:

روز قدس امسال رنگ و بوی حماسی تری دارد

۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۰۶
کد خبر: 82935289
روز قدس امسال رنگ و بوی حماسی تری دارد

تهران- ایرنا- مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه ای روز قدس امسال را «دارای رنگ و بوی حماسی تر» نسبت به گذشته توصیف كرد و مردم ایران اسلامی را به حضور در این راهپیمایی فراخواند.

به گزارش چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی مجلس خبرگان رهبری، در این بیانیه آمده است: بی شك روز قدس امسال رنگ و بوی حماسی تری خواهد داشت؛ زیرا علاوه بر جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی در اشغال 70 ساله سرزمین فلسطین، اقدام وقیحانه و خلاف عرف دیپلماتیك رییس جمهوری تازه به دوران رسیده آمریكا و سرمداران كاخ سفید در انتقال پایتخت آمریكا به قدس شریف كه نقض صریح قوانین بین المللی است، هم احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار كرد و هم خشم مقدس آنان را بیش از پیش برانگیخت.
در این بیانیه تاكید شده است: امروز دیگر بر كسی پوشیده نیست كه حمایت همه جانبه آمریكای جنایتكار از جنایات رژیم سفاك صهیونیستی و نقش مستقیم آنان در كشتار ملت بی دفاع فلسطین آن هم با سردادن شعار مبارزه با تروریسم، فقط نیرنگی برای حضور نامشروع آمریكای جهانخوار و اسرائیل غاصب در منطقه است.
«مجلس خبرگان رهبری ضمن محكوم كردن جنایات این رژیم منحوس، سكوت مرگبار و همراهی ذلیلانه برخی دولت های به اصطلاح اسلامی با جنایتكاران در منطقه را محكوم می كند بر حق مسلم و مشروع مردم مظلوم فلسطین در دفاع از خویش و بازگشت به موطن اصلی خود تاكید می كند».
در ادامه بیانیه می خوانیم: مجلس خبرگان رهبری ملت های مسلمان به ویژه ملت مسلمان ایران را به زنده نگاه داشتن روز قدس و آرمان فلسطین به عنوان یادگار بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی، تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب فرا می خواند كه وعده نصرت الهی، نزدیك و تخلف ناپذیر است.
به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال 1358 هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان 1399 هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارك رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین كردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هرساله نه فقط ایرانیان بلكه آزادیخواهان بسیاری از كشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چهاردهم خردادماه امسال همزمان با بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملكوتی امام خمینی(ره) تاكید كردند «به فضل الهی و به بركت حضور پرشور مردم روز قدس امسال از سال های گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد».
ایشان همچنین در پیامی خطاب به جوانان عرب منطقه گفتند: از هیمنه جبهه كفر نهراسید و به وعده نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشید؛ حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطین، در واقع گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر است.

سیام**1751*1961*
۰ نفر