۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82934853
T T
۰ نفر

شكارچيان غير مجاز كبك در بيجار به دام افتادند

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82934853
شكارچيان غير مجاز كبك در بيجار به دام افتادند

سنندج - ايرنا - رئيس حفاظت محيط زيست بيجار گفت: 2 شكارچي غير مجاز كه اقدام به زنده گيري و شكار غيرمجاز كبك در منطقه نجف آباد كرده بودند به دام محيطبانان و حافظان محيط زيست افتاده و دستگير شدند.

صادق شهنواز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در جريان گشت و كنترل 24 ساعته محيطبانان شهرستان بيجار در منطقه حفاظت شده و زيستگاه پرندگان، اين 2 شكارچي بامداد ديروز شناسايي و به دام افتادند.
وي افزود: از اين متخلفان علاوه بر هفت قطعه كبك، چهار رشته دام زنده گيري، سه عدد قفس چوبي، يك دستگاه ضبط صوت و بلندگو و 2 عدد باطري نيز كشف و ضبط شد.
شهنواز اضافه كرد: پرونده ايي براي اين متخلفان تشكيل و براي رسيدگي و صدور حكم به مراجع قضايي ارجاع شد.
وي از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد سودجو در انجام عمليات شكار و صيادي غير قانوني مراتب را به ماموران يگان حفاظت و محيطبانان اطلاع دهند.
منطقه حفاظت شده بيجار بخاطر تنوع گونه هاي جانوري، گياهي، تنوع اقليمي، زيستگاه پستانداري همچون قوچ، ميش ارمني، گربه وحشي، كفتار، گرگ، پرندگان كبك دري، كبوتر، عقاب طلايي و باقرقره از منحصر بفردترين مناطق حفاظت شده كشور است.
شهرستان بيجار با حدود 89 هزار نفر جمعيت در 140 كيلومتري شرق استان كردستان واقع است و سه منطقه بي نظير و شاخص طبيعي، تاريخي و باستاني به نام هاي منطقه چنگ الماس در نزديك روستاي حسن تيمور در شرق، مناطق قم چقاي و قلاع قوره نزديك روستاهاي قم چقا و چشمه سنگين واقع در شمال اين شهرستان قرار دارند.
7350/9102

سرخط اخبار استان‌ها