۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۰۵
کد خبر: 82934628
T T
۰ نفر

جلوه های نمایشگاه عكس ایرنا در حرم مطهر امام (ره)

۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۰۵
کد خبر: 82934628
جلوه های نمایشگاه عكس ایرنا در حرم مطهر امام (ره)

شهرری - ایرنا - همزمان با آئین گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی نمایشگاه عكس مشترك خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) نیز در حرم مطهر ایشان برگزار شد كه با استقبال گسترده زائران همراه شد.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه 80 قطعه عكس از مجموعه دیدارهای حضرت امام خمینی (ره) در جریان دیدار با اقشار مختلف مردم، شخصیت های برجسته انقلاب و نظام در مسئولیت های مختلف كه با مهربانی و صمیمیت انجام شده به تصویركشیده شده است.
اگرچه در این تصاویر نمی توان عظمت وجودی این رهبر بزرگ جهان اسلام را به تصویر كشید ولی نمایی از گوشه های سادگی، پارسایی، زهد و صفای آن امام عزیز در ارتباط با آحاد مردم و مسئولان جامعه ایران اسلامی ارائه شده است.
این نمایشگاه از ساعت ها پیش از آغاز آئین ارتحال میزان بازدیدكنندگان زیادی بوده است كه خبرنگار ایرنا با تعدادی از آنها نیز گفت وگو كرده است.
حمید علوی از فرهنگیان بازنشسته در جریان بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه یاد و خاطر اوایل انقلاب را در ذهن من زنده كرد و خوشحالم بار دیگر چهره نورانی شهیدان رجایی ، باهنر و سید احمد خمینی را مشاهده كردم.
وی ساده زیستی مسئولان در اوایل انقلاب را درس عبرتی برای مردم بیان كرد و گفت: كشور ما بیش از هر زمان دیگری به ساده زیستی نیاز دارد و باید این روش اسلامی را سرلوحه كار خود قرار دهیم.
این زائر حرم امام ادامه داد: این نمایشگاه تلاش بسیجی گونه مسئولان را در اوایل انقلاب در اذهان متبادر می كند و یاد می گیریم كه چگونه در تمامی كارها بسیجی وار تلاش كنیم.
علی شعبانی دانشجوی ترم آخر مهندسی برق دانشگاه امیركبیر دیگر بازدیدكننده ای است كه معتقد است این نمایشگاه می تواند باعث اعتلای فرهنگ انقلابی، ایجاد شور و نشاط و آشنایی جوانان و نوجوانان با روحیه انقلابی آن دوران شود.
وی ادامه داد: با اینكه برای اولین بار برخی از این عكس ها را مشاهده می كنم ولی صمیمیت و مهربانی امام راحل برای من جالب توجه بود.
این دانشجو گفت: با توجه به جنگ نرمی كه دشمنان برای جوانان ما در پیش گرفته اند این نمایشگاهها نسل جوان را با حال و هوای انقلاب اسلامی بعد از گذشت 29 سال آشنا می كند.
وی اظهارداشت: جوانان ما به این نوع نمایشگاهها بیشتر احتیاج دارند و باید در تمامی آئین ها دایر شود. اینك كه آن امام مهربانی ها در میان ما نیست این تصاویر یادو خاطره ایشان را برای همیشه در دید بینندگان آن جاودانه خواهد كرد.
امیر عباسی ٥٦ ساله ساكن شهرری از جانبازان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امروز بدون شك یكی از مهمترین برنامه‌ها معرفی فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل سوم و چهارم انقلاب است كه آن دوران باشكوه و عظیم را درك نكرده‌اند.
عباسی به برخی ناهنجاری ها و تبعیض های موجود در جامعه اشاره كرد و افزود: برخی بی عدالتی ها و نابرابری ها باعث دلسردی مردم شده و همین امر بین جوانان و مسئولان نظام فاصله انداخته است.
وی افزود: بیداری، تقوا، اخلاص، شاكر بودن، توجه و‏‎ ‎‏شناخت عیوب از درس هایی بود كه از این نمایشگاه درك كردم.
آئین بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از عصر امروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان در حرم ایشان برگزار شد.
6003/1008
گزارش: روح الله صائب
۰ نفر