۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۹
کد خبر: 82928164
T T
۰ نفر

سوپ های غیرقابل استفاده معدوم شد

۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۹
کد خبر: 82928164
سوپ های غیرقابل استفاده معدوم شد

تربت حیدریه - ایرنا - رییس اداره سلامت محیط و حرفه ای معاونت دانشگاه علوم پزشكی تربت حیدریه گفت: در راستای اجرای برنامه تشدید نظارت بر اماكن عرضه مواد غذایی در ماه مبارك رمضان، بیش از 50 كیلوگرم سوپ و مواد غذایی پخته شده غیرقابل استفاده، معدوم شد.

جلیل چین سری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه مواد غذایی یاد شده در شرایط نامناسب نگه داری شده بودند، افزود: بدنبال تاكید دادستان عمومی و انقلاب و رییس اداره تعزیرات حكومتی شهرستان تربت حیدریه مبنی بر تشدید نظارت های سرزده در ایام مختلف، نخسین گشت مشترك در دهمین روز از ماه مبارك رمضان انجام شد.
وی گفت: در این راستا تعدادی از واحدهای صنفی تولید و عرضه شله، حلیم و زولبیا و با استفاده از تجهیزات پرتابل مورد سنجش های بار میكروبی و قطبیت روغن ( تغییر ماهیت روغن به دلیل تكرار بیش از 2 بار سرخ كردن ) قرار گرفتند.
چین سری اظهار داشت: به منظور تامین امنیت و سلامت شهروندان، روند بازدیدها با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و همكاران ما تمامی تلاش دقت خود را در این موضوع انجام خواهند داد.
وی در ادامه از پلمب 15مركز عرضه قلیان در شهرستان از ابتدای سال تاكنون خبر داد و گفت: این اقدام همزمان با آغاز هفته ملی دخانیات (5 تا 11خرداد ماه) انجام شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
چین سری همچنین گفت: شهروندان نیز درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را از طریق سامانه ارتباطی 190 گزارش دهند.
بنا به اعلام اتحادیه رستوران داران و سالن های غذاخوری شهر تربت حیدریه اكنون 10 واحد قهوه خانه و چایخانه سنتی و 38 واحد صنفی پذیرایی شامل رستوران، سالن غذاخوری و باغ تالار مجوز فعالیت دارند.
همچنین بنا به اعلام اتحادیه ساندویچ و پیتزای تربت حیدریه هم اكنون در تربت حیدریه 135 ساندویچ فروشی و 15 واحد فست فود مجوز فعالیت دارند.
دانشگاه علوم پزشكی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و 20 تخت در مه ولات دارد.
ناوگان آمبولانسی این مركز درمانی این شهرستان به 47 دستگاه می رسد.
مركز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 / 1744