۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82928104
T T
۰ نفر

رويكرد اقتصادي موسيقي تغيير يافته است

۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82928104
رويكرد اقتصادي موسيقي تغيير يافته است

تهران- ايرنا- معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: رويكرد اقتصاد هنري در حوزه موسيقي در حال تغيير است و بايد بر اساس آن آيين نامه ها تنظيم شوند.

سيدمجتبي حسيني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي تدوين آيين نامه بايد با دستگاه ها و نهادهاي مربوط گفت و گو شود زيرا با تغييرات در روند اقتصادي جهان، امروزه اجراهاي زنده سهم بيشتري در حوزه موسيقي بر عهده گرفته اند.
وي با بيان اينكه با تلاش وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي در كنار هنرمندان مي توان اوضاع را بهبود بخشيد، تصريح كرد: اين تغيير كه در سراسر جهان از سوي شبكه هاي اجتماعي و رسانه ها ايجاد شده، روندي صعودي يافته است.
حسيني تاكيد كرد: بر اساس آمارهاي دقيق، تعداد كنسرت هاي برگزار شده در كشور طي بازه زماني 10 سال اخير، بيشتر و تعداد اجراهاي لغو شده، كاهش چشمگير داشته است.
وي ادامه داد: البته نبايد به اين وضعيت قانع بود و در حال تلاش براي كاهش موانع هستيم تا هنرمندان در فضايي آرام، آثار ارزشمند خود را ارائه كنند و مخاطبان نيز به سهولت به اين اثرها دسترسي داشته باشند.

** يكي از وجوه كاربردي هنرهاي تجسمي، هديه دادن آنهاست
معاون هنري وزير ارشاد با بيان اينكه هديه كردن صنايع دستي در قالب دستورالعمل نمي گنجد، اظهار داشت: بسياري از نهادها اكنون كتاب هاي نفيس و آثار هنرمندان را هديه مي دهند و اين راهي است كه خودمان بايد آغاز كنيم.
وي افزود: رسانه ها به عنوان چشمان روشن و گوش هاي شنواي جامعه بايد هديه هاي نفيس شامل صنايع دستي، آثار تجسمي، محصولات موسيقي و ثانويه تئاتر، فيلم اجراهاي عروسكي را ترويج دهند كه بسيار ماندگار هستند.
حسيني تاكيد كرد: يكي از وجوه كاربردي هنرهاي تجسمي اين است كه بتوانيم آثار هنري را به يكديگر هديه بدهيم و به آنها افتخار كنيم.
فراهنگ ** 7561 **1055
۰ نفر