۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82927240
T T
۰ نفر

صادرات سلاح انگلیس به رژیم صهیونیستی ركورد زد

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82927240
صادرات سلاح انگلیس به رژیم صهیونیستی ركورد زد

تهران - ایرنا - همزمان با تداوم سركوب فلسطینیان از جمله قتل عام اخیر زنان و كودكان توسط رژیم صهیونیستی، روزنامه گاردین چاپ لندن گزارش داد: صادرات سلاح های انگلیسی به اسرائیل به سطح بی سابقه ای رسیده است.

به گزارش ایرنا، گاردین در گزارش روز یكشنبه خود افزوده است: آمار «كمپین مخالف تجارت سلاح» نشان می دهد كه پیمانكاران دفاعی در انگلیس مقادیر بی سابقه ای سلاح به اسرائیل فروخته اند.
آمار كمپین مخالف فروش سلاح نشان می دهد، سال گذشته (2017) مجوز فروش 221 میلیون پاوند سلاح به فلسطین اشغالی صادر شده كه این رژیم را به هشتمین بازار بزرگ شركت های ساخت سلاح در انگلیس تبدیل كرده است.
گاردین نوشت: انگلیس سال 2016 میلادی 86 میلیون پاوند سلاح به اسرائیل صادر كرد در حالیكه سال پیش از آن 20 میلیون پاوند بود. به طور كلی در پنج سال گذشته تل آویو سخت افزارهای نظامی به ارزش بیش از 350 میلیون پوند از لندن خریداری كرده است.
به نوشته این روزنامه، مجوزهای پیمانكاران دفاعی انگلیسی برای فروش سلاح به رژیم صهیونیستی درسال گذشته شامل مواردی است كه از آنها برای حمله به تجهیزات نظامی استفاده می شود. این جنگ افزارها افزون بر موشك، شامل مهمات سلاح های كوچك و تفنگ های تك تیرانداز می شود. انگلیس سال 2018 مجوز فروش مهمات ضد زرهی، سپرهای ضد شورش، قطعات موشك های هوا به هوا و ساخت نارنجك را صادر كرد.
گاردین افزوده كه افزایش بی سابقه فروش سلاح به اسرائیل تنها چند روز پس از تایید سفر شاهزاده ویلیام نوه ملكه انگلیس به سرزمین های اشغالی منتشر شده است و همزمان سازمان های حقوق بشر نیز عقلانیت اعزام یك عضو ارشد خانواده سلطنتی به فلسطین اشغالی را در حالیكه از سلاح های مرگبار (علیه فلسطینیان) استفاده می كند، زیر سئوال برده اند.
«كـِری ماسكوجری» Kerry Moscogiuri مدیر كمپین های عفو بین الملل انگلیس گفت: بعد از واكنش افراطی نیروهای امنیتی اسرائیل در مرز غزه، تنش ها در سرزمین های اشغالی احتمالا همزمان با سفر تاریخی پرنس ویلیام به سطح غیرقابل كنترلی خواهد رسید.
«آندرو اسمیت» از اعضای كمپین مخالف تجارت سلاح گفت: حوادثی كه در هفته های اخیر شاهد بوده ایم، یادآور سركوب و مجازات جمعی ساكنان غزه است. سلاح های ساخت انگلیس با مجوز دولت این كشور بارها و بارها علیه فلسطینی ها استفاده شده است، اما فروش پرشتاب جنگ افزارها همچنان ادامه دارد و باید تحقیقات كاملی درباره احتمال استفاده از این سلاح ها در اقدامات بی رحمانه چند ماه اخیر انجام شود.
سفر پنج روزه شاهزاده ویلیام از امروز یكشنبه 25 ژوئن (6 خرداد) آغاز می شود. وی ابتدا وارد امان پایتخت اردن می شود و بعد از دیدار از رام الله وارد قدس خواهد شد. نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این سفر را كه برای اولین بار در نوع خود انجام می شود «دیداری تاریخی» توصیف كرده است.
اسمیت عضو كمپین مخالف تجارت سلاح در این باره گفت كه این سفر به رغم قتل عام انجام شده اخیر صورت می گیرد و اگر شاهزاده با اقدامات خشونت آمیز مخالفت نكند به منزله تایید آن خواهد بود. وی نباید از این دیدار برای سرپوش گذاشتن یا مشروعیت بخشیدن به چنین اقداماتی استفاده كند.
به گزارش ایرنا، آمریكا 24 اردیبهشت همزمان با روز نكبت (اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها) در مراسمی سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل كرد، اقدامی كه بر خلاف تمامی موازین و قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
نظامیان صهیونیست در این روز، راهپیمایی مردم غزه را به خاك و خون كشیدند و در جریان حمله ارتش اشغالگر به تظاهر كنندگان مسالمت آمیز، 64 فلسطینی شهید و سه هزار و 188 تن دیگر زخمی شدند.
اروپام**9158**1516

https://www.theguardian.com/world/2018/may/27/british-arms-exports-israel-new-record
۰ نفر