۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۰۷
کد خبر: 82921411
T T
۰ نفر
التزام عملي به صيانت از حقوق شهروندي مورد توجه جدي باشد

بندرعباس- ايرنا- رييس كل دادگستري هرمزگان گفت: دين اسلام در خصوص ضرورت رعايت حقوق افراد حتي متهمان و مجرمان تاكيد كرده و لذا التزام عملي به صيانت از حقوق شهروندي به بهترين شكل ممكن بايد مورد توجه باشد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدصادق اكبري شامگاه يكشنبه در نشستي در همين رابطه اظهار داشت: بر اساس سياست‌هاي كلي قوه قضائيه ، هيأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندي دادگستري كل هرمزگان مصمم است با تمام توان از حقوق قانوني مردم حراست نمايد .
وي تاكيد كرد: در همين راستا هيات نظارت بر حفظ حقوق شهروندي اين اداره كل به هيچ مقام و دستگاهي اجازه تعدي به حقوق قانوني شهروندان را نخواهد داد.
وي با اشاره به تشكيل شعبه هاي ويژه رسيدگي به موارد نقض حقوق شهروندي در هرمزگان، افزود: اين شعبه ها با استقرار در مجتمع هاي قضايي و دادسراهاي عمومي و انقلاب استان، وظيفه رسيدگي به شكايت ها و برخورد قانوني با موارد نقض احتمالي حقوق شهروندي را عهده دار هستند.
رييس كل دادگستري هرمزگان خاطرنشان كرد: براي نظارت بيشتر بر اجراي حقوق شهروندي در دستگاه ‌هاي اجرايي، گروه ‌هاي نظارت و پايش به صورت محسوس و نامحسوس، در اداره كل بازرسي استان تشكيل شده است.
7198/ 6048