۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰:۱۰
کد خبر: 82921268
T T
۰ نفر
انتقال سفارت آمریكا، زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی است

اسلام آباد - ایرنا - قائم مقام وزارت امور خارجه پاكستان با محكوم كردن اقدام واشنگتن در انتقال سفارت خود با بیت المقدس، گفت: این اقدام، نشان بارز زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی است.

به گزارش شامگاه یكشنبه ایرنا از رسانه های رسمی پاكستان، 'تهمینه جنجوعه' در سخنانی، حل مساله كشمیر و فلسطین از طریق قوانین سازمان ملل را خواستار شد و گفت:مردم مظلوم كشمیر و فلسطین وضع مشابه دارند و سازمان‌های مسئول در جهان باید وظیفه خود را در قبال آنان انجام دهند.
جنجوعه با تبیین رویدادهای اخیر جهانی و با اشاره به انتقال سفارت آمریكا به بیت المقدس، گفت:اقدام كاخ سفید زیرپاگذشتن قوانین سازمان ملل است.
قائم مقام وزیر خارجه پاكستان همچنین از اتحاد به عنوان مهم‌ترین نیاز دنیای اسلام یاد كرد و گفت:اگر مسلمانان دست به دست هم دهند بسیاری از مشكلات حل می شود.
خانم جنجوعه بر پیگیری بهبود وضعیت مردم فلسطین و كشمیر از طریق سازمان ملل تاكید كرد.
دولت پاكستان نیز 25 اردیبهشت ماه جاری با ابراز نگرانی عمیق نسبت به بازگشایی سفارت آمریكا در بیت المقدس اعلام كرد:اقدام واشنگتن نقض آشكار قوانین بین المللی به ویژه قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود.
وزارت امور خارجه پاكستان در بیانیه خود نوشت: آمریكا به رغم حمایت جامعه جهانی از تلاش های مجمع عمومی سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت در باره راه حل تاسیس دو كشور برای رسیدگی به موضوع فلسطین، در حال انتقال سفارت خود در فلسطین اشغالی به سرزمین مقدس قدس شریف است.
در این بیانیه آمده بود: آمریكا با این اقدام قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت را نیز زیر پا گذاشت.
پیش از این نیز 'ملیحه لودهی' نماینده پاكستان در سازمان ملل نیز انتقال سفارت آمریكا به بیت المقدس را محكوم كرده و اقدام جدی و فوری سازمان ملل در این خصوص را خواستار شده بود.
آساق**6125**3404