۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82919200
T T
۰ نفر

امام جمعه بروجرد:

اروپا برای ادامه برجام باید تضمین بدهد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82919200
اروپا برای ادامه برجام باید تضمین بدهد

بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد با اشاره به اینكه آمریكا و اروپا به دنبال دائمی شدن تعهدات ایران دربرجام هستند، گفت: اروپا برای حفظ و ادامه برجام باید تضمین قطعی و عملی بدهد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی درخطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهارداشت: در طول 2سال و نیم از اجرای برجام آمریكا و اروپا به تعهدات خود پایبند نبودند و همواره زیاده خواهی های خود را تكرار كردند.
وی افزود: آمریكا و اروپا با اجرای برجام به دنبال خلع سلاح كامل، كاهش توان موشكی و جلوگیری از نفوذ ایران درمنطقه هستند.
خطیب نمازجمعه بروجرد با اشاره به اینكه خروج آمریكا از برجام به خوبی غیر قابل اعتماد بودن آن را نمایان كرد، ادامه داد: اروپا امروز باید به جهان ثابت كند كه می تواند در برابرآمریكا ایستادگی كند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه كرد: اروپا باید مسیر مبادلات بانكی و مالی ایران را تسهیل كرده و از مسدود نمودن حساب های تجاری ایرانیان در بانكهای اروپایی پرهیز كند.

*** آمریكا با انتقال سفارت خود به قدس شریف نابودی رژیم غاصب اسرائیل را سرعت بخشید
وی یادآورشد: درقیام سراسری ملت مظلوم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی به بهانه روز تاسیس اسرائیل و انتقال سفارت امریكا به قدس 63 تن شهید و 2هزار و 800 نفر مجروح شدند.
امام جمعه بروجرد گفت: قتل و عام ملت مظلوم فلسطین در شرایطی صورت گرفت كه آنها هیچ سلاحی در اختیار نداشتند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: حاكمان خیانت كاركشورهای عربی منطقه با همراهی امریكا و اسرائیل از پشت به مسلمانان خنجرمی زنند.
وی تاكید كرد: مسلمانان جهان تا پیروزی كامل فلسطین و رساندن آن به دامان اسلام از مبارزه با رژیم ها غاصب و زورگوی جهان دست برنخواهند داشت.

*** دستگاه قضایی با روزه خواری برخورد جدی و قاطع كند
امام جمعه بروجرد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارك رمضان بیان كرد: دستگاه قضایی شهرستان بروجرد به صورت ویژه و جدی رسیدگی كند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینكه افطاری دادن دراین ماه از ثواب بالایی برخورداراست، اظهار داشت: درهنگام افطاری دادن باید به فكر محرومان جامعه باشیم و ازاسراف پرهیز كنیم.
وی ادامه داد: ماه رمضان فرصتی مناسب برای آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی دركشوراست.
7273/7190