۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰
کد خبر: 82919038
T T
۰ نفر

نخستين مسجد در آتن بزودي ساخته مي شود

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰
کد خبر: 82919038
نخستين مسجد در آتن بزودي ساخته مي شود

يونان - ايرنا - شهر آتن تنها پايتخت يك كشور اروپايي است كه به رغم حضور حدود يك ميليون مسلمان مهاجر فاقد مسجد است، دولت يونان به تازگي اعلام كرد كه ظرف چند روز آينده ساخت نخستين مسجد در اين شهر آغاز خواهد شد.

به گزارش ايرنا به نقل از رسانه هاي خبري يونان، دولت اين كشور در آغاز ماه مبارك رمضان، طرح ساخت و احداث مسجدي در شهر آتن را به مناقصه گذاشته و از علاقه مندان خواسته است كه پيشنهادات خود را ظرف چند روز آينده اعلام كنند.
رسانه هاي خبري تصريح كردند كه دولت يونان مصمم است هر چه سريعتر نخستين مسجد در پايتخت اين كشور ساخته شود.
از سال 1980 ميلادي مساله ساخت و احداث مسجدي براي مسلمانان مقيم اين شهر بارها توسط سفراي كشورهاي اسلامي درآتن در ديدار با مقام هاي اين كشور مطرح شد.
سرانجام در سال 2000 ميلادي، پارلمان يونان ساخت نخستين مسجد در شهر آتن را تصويب كرد.
براساس گزارش رسانه هاي خبري يونان ، قرار بود اين مسجد در منطقه ' پي انيا' واقع در شرق آتن و در نزديكي فرودگاه بين المللي ' الفتروس ونيزلوس آتن' ساخته شود كه با تحريك كليسا و مخالفت شديد مردم و به بهانه اينكه هر گردشگري كه وارد يونان شود، اول مناره مسجد را خواهد ديد، زيرا نزديك فرودگاه مي باشد، دولت يونان را مجبور كردند كه از اجراي تصميم خود صرف نظر كند.
ولي دولت چپگراي يونان به نظر مي رسد كه مصمم به ساخت و احداث مسجدي در منطقه ' وواتانيكو' واقع در جنوب و غرب شهر آتن به مساحت 34 هكتار مي باشد و به همين دليل طرح ساخت مسجدي با هزينه دولت يونان را به تصويب رساند و پس از مدتي طرح ساخت آن را به علاقه مندان به اجراي اين پروژه را، ارايه و خواستار پيشنهادات آنها تا ظرف چند روز آينده شده است.
در سال 2015 و 2016 ميلادي گروه تندروي نيوناز يونان( خريسي اوگي) چندين بار گاراژه هاي زير زميني هايي را كه مسلمانان براي برگزاري نماز و دعا كرايه كرده بودند را به آتش كشيدند و آنها را مرتب مورد حمله هاي خود قرار مي دادند كه براثراين حملات تعداد زيادي از مسلمانان مقيم شهرآتن زخمي و به بيمارستان ها انتقال داده شدند.
شهر آتن تنها پايتخت يك كشور عضو اتحاديه اروپا مي باشد كه به رغم حضور حدود يك ميليون مهاجر مسلمان در آن تاكنون هيچ مسجدي ساخته نشده است.
اروپام**462**1908
۰ نفر