۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷
کد خبر: 82916548
T T
۰ نفر

جانسون: از تداوم معافیت تحریمی ایران حمایت می كنیم

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷
کد خبر: 82916548
جانسون: از تداوم معافیت تحریمی ایران حمایت می كنیم

تهران – ایرنا- بوریس جانسون در آستانه نشست روز سه شنبه در بروكسل گفت: در كنار فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا گزینه های موجود را برای پشتیبانی از تداوم معافیت ایران از تحریم بررسی می كنیم تا تضمین كنیم كه تعهدات خود در ضمن برجام را به جا می آوریم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای وزارت خارجه انگلستان به نقل از بوریس جانسون وزیر امور خارجه این كشور نوشت:انگلستان و متحدان اروپایی این كشور دیدگاه خود را مبنی بر این كه توافق هسته ای برای امنیت این كشورها حیاتی بوده، حفظ كرده و به این توافق پایبند خواند ماند. با فرانسه و آلمان برای دستیابی به بهترین راه پیش رو همكاری می كنیم. گزینه های موجود را برای پشتیبانی از تداوم معافیت ایران از تحریم بررسی و تضمین می كنیم و به تعهدات خود در قبال برجام عمل می كنیم و همزمان از ایران می خواهیم تا به محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای خود پایبند بماند. دیدار ما با ظریف وزیر امور خارجه ایران در بروكسل فرصتی است تا در مورد این كه چگونه می توانیم ضمن پایبندی آن ها به تعهدات خود به پشتیبانی از معافیت های تحریمی ایران ادامه دهیم.
جانسون اضافه كرد: من همچنین از آمریكا می خواهم تا از هر اقدامی كه مانع از پایبندی طرف های دیگر توافق هسته ای به تعهدات خود، از جمله تحقق معافیت های تحریمی از طریق تجارت مشروع، می شود خودداری كند.
تارنمای وزارت خارجه انگلستان خاطرنشان كرد: این نخستین دیدار وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلستان با اتحادیه اروپا و ایران از زمان خروج واشنگتن از توافق هسته ای است.
به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری آمریكا سه ‌شنبه شب هفته پیش به وقت ایران(18 اردیبهشت)، با تكرار اتهام و توهین علیه ایران اعلام كرد كه دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند و اعمال تمام تحریم های هسته ای ضد ایرانی را از سر خواهد گرفت.
فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریكا تأكید كرد كه این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است و سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام كردند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز پس از دیدار با مقام های روسیه و چین، برای مذاكره با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزیران امور خارجه سه كشور انگلیس، آلمان و فرانسه راهی بروكسل پایتخت بلژیك شده است. وی دقایقی پیش با فدریكا موگرینی دیدار كرد.
این دیدارها در راستای دستور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، به منظور رایزنی و تبادل نظر با اروپا و دیگر طرف های توافق هسته ای و بررسی امكان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران انجام می شود.
اروپام**9418 ** 1908

سرخط اخبار سیاست خارجی