۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۲۸
کد خبرنگار: 1121
کد خبر: 85474936
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گزارش امیرعبداللهیان از نشست گفت وگوی ایرانی - عربی

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۲۸
کد خبر: 85474936
گزارش امیرعبداللهیان از نشست گفت وگوی ایرانی - عربی

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، گزارشی از سومین نشست گفت وگوهای ایرانی - عربی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در پیام تصریح کرد: عصر امروز در جریان سخنرانی در سومین نشست گفت‌وگوهای ایرانی - عربی که به همت شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان برگزار شد، تاکید کردم که از مرحله گفتگوهای ایران- عربی عبور کرده ایم و اکنون در مرحله‌ گفت‌وگوهای منطقه‌ای و فراتر از آن، همکاری‌های منطقه‌ای قرار داریم.

وی افزود: نشست‌های نخبگانی و مباحث عالمان و اندیشمندان منطقه را به عنوان راهی موثر برای پالایش اذهان و افکار از ادراکات ناصواب و بدون مبنا درباره یکدیگر دانستم.

عبداللهیان تصریح کرد: ایران برای ارتقاء و تعمیق تفاهم و همدلی بین کشورهای منطقه مصمم است و رویکرد قطعی دولت در برجسته سازی سیاست همسایگی، ناظر به درک همین نکته اساسی است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: به راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توسعه و امنیت پایدار، همگرایی و همکاری منطقه‌ای اشاره کردم و رفع اشغالگری و خلع سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی در جهت تحقق کامل صلح، ثبات و امنیت کامل و حقیقی در غرب آسیا را ضروری دانستم.

عبداللهیان افزود: در پایان طی مصاحبه اختصاصی در مورد مناسبات تهران و قاهره گفتم: در چارچوب توافق روسای جمهور ایران و مصر، ما مذاکرات رو به جلویی با آقای سامح شکری در مسیر ارتقای روابط قاهره و تهران داریم. گام های مشترکی برداشته ایم و این مسیر درست را مشترکا ادامه خواهیم داد. نگاه راهبردی به گفتگو و همکاری های منطقه ای طیف گسترده ‌ای را در جهان اسلام و جهان عرب از جمله مصر شامل می شود.

به گزارش ایرنا، سومین نشست گفت‌وگوهای ایرانی - عربی عصر یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه به همت شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha