۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰
کد خبر: 82916264
T T
۰ نفر

رای الیوم:

سلاح حكام عرب تنها برای كشتار اعراب است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰
کد خبر: 82916264
سلاح حكام عرب تنها برای كشتار اعراب است

تهران- ایرنا- روزنامه رای الیوم در واكنش به كشتار مردم غزه در روز نكبت و سكوت سران عرب در مقابل این اقدام رژیم صهیونیستی نوشت: تجهیزات نظامی حكام عرب تنها برای قتل عام اعراب است و حتی اگر لازم باشد برای این كار در كنار 'اسرائیل' می ایستند.

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسایل عرب در روزنامه رای الیوم با انتقاد تند از سكوت سران عرب و جامعه بین المللی در مقابل قتل عام فلسطینیان نوشت : چطور می توان از قوانین بین المللی سخن گفت وقتی همه مشغول جشن افتتاح سفارت آمریكا در قدس اشغالی هستند درحالی كه صدها جوان فلسطینی در نوار غزه با سینه های عریان به سمت گلوله های نظامیان اسرائیلی می شتابند. سینه هایی كه مملو از ایمان به مساله فلسطین و عقیده است.
وی افزود: این جوانان انتظاری از ارتش های عربی و جنگنده های 'اف 16' آنها كه میلیاردها دلار برای خرید آنها پراخت كرده اند ندارند، چرا كه می دانند حكام عرب این تجهیزات نظامی را تنها برای كشتار عرب های بیچاره و ویران ساختن شهرهای عربی خریداری كرده اند و بعید نیست علیه ملت فلسطین در كنار 'اسرائیل' بجنگند.
این تحلیلگر عرب خاطر نشان كرد: انتقال سفارت آمریكا از تل آویو به قدس اشغالی آن هم در روز نكبت (روز اشغال فلسطین در سال 1948) به عملیات صلح پایان داد و دروغ بودن راه حل تشكیل دو كشور، را ثابت كرد. كسانی كه امروز برای گشایش سفارت آمریكا در قدس جشن می گیرند همان كسانی هستند كه اعراب را به خفت و خواری رسانده اند.
عطوان افزود: جای تعجب است كه حكام عرب و سفرای آن ها در این جشن حضور نیافتند در حالی كه بسیاری از آن ها دوستی خود را با رژیم اشغالگر اعلام كرده و حتی برخی تجاوز 'اسرائیل' به سوریه را تبریك گفتند و یك عده هم تیم های ورزشی خود را به فلسطین اشغالی اعزام كردند. بدون شك این كشورهای در تماس تلفنی به آمریكا و 'اسرائیل' تبریك گفتند چون بعید است كه در برابر متحد خود به وظیفه شان عمل نكنند.
وی نوشت : اعراب و متحدان غربی آن ها می خواهند كه مردم فلسطین و نسل های جدید آن سرزمینشان را فراموش كنند و دست از حق خود برای بازگشت به خاكشان بردارند، اما راهپیمایی بزرگ بازگشت، با خون ملت فلسطین خضاب شده است و نشان می دهد كه آن ها هنوز این ملت و ایمان و عزم آن را نمی شناسد.
عطوان افزود: سران عرب ، تشكیلات خودگردان مردم فلسطین را فراموش كرده و دست از حق آن ها برای بازگشت برداشته اند اما مردم فلسطین و ملت های عربی- اسلامی همچنان به وعده خود وفادارند و آماده پرداخت هر هزینه ای در این راه هستند. فلسطینیانی كه در راهپیمایی بازگشت شركت می كند از مرگ ترسی ندارند آن ها مرزهای اشغالی را در درنوردیدند و بار دیگر مساله فلسطین را به موضوع اول جهان تبدیل كردند.
وی نوشت كه 'اسرائیل' حتی از جوانان بی سلاح و كودكان فلسطینی می ترسد و برروی آن ها آتش می گشاید. این رژیم جشن های خود را به خون فلسطینیان آغشته كرد و نقاب از چهره كریه و خونریز خود برداشت.
به گزارش ایرنا، روز دوشنبه همزمان با سالروز نكبت (تاسیس رژیم صهیونیستی)، آمریكا سفارت خود در قدس را به رغم تمامی انتقادهایی كه پیش تر ازسوی جامعه جهانی به این كشور شده بود، افتتاح كرد كه با موجی از انتقاد و انزجار علیه اقدام دونالد ترامپ همراه شد و بازتاب گسترده ای در سطح جهان پیدا كرد.
در راهپیمایی بزرگی كه فلسطینی ها به مناسبت سالروز نكبت برگزار كردند 58 فلسطینی شهید و بیش از یكهزار وهفتصد تن دیگر زخمی شدند.
كشتار مردم غزه به دست نظامیان صهیونیست تاكنون با محكومیت بسیاری از كشورها و ابراز نگرانی شدید سازمان و نهادهای بین المللی همراه شده است.
خاورم**9366**1049
۰ نفر