۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82916137
T T
۰ نفر

قاچاقچيان تاغ در سبزوار دستگير شدند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82916137
قاچاقچيان تاغ در سبزوار دستگير شدند

سبزوار- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري سبزوار گفت: با تلاش ماموران يگان حفاظت اين اداره، دادستاني و پليس آگاهي، پنج قاچاقچي چوب تاغ در 48 ساعت گذشته در اين شهرستان دستگير شدند.

عباسعلي كياني فرد، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با دريافت گزارش مردمي مبني بر رفت و آمد افراد مشكوك در منطقه تاغزارهاي يحيي آباد، موضوع در دستور كار يگان حفاظت منابع طبيعي قرار گرفت.
وي ادامه داد: بررسي هاي انجام شده مشخص كرد كه چهار متخلف به منظور قطع و جمع آوري تاغها در اين محل حضور دارند كه در عملياتي دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
كياني فرد تصريح كرد: همچنين با كسب خبري مبني بر مشاهده مقدار قابل توجهي تاغ شكسته و جمع آوري شده در منطقه حارث آباد، پس از چند نوبت كمين يك متهم دستگير و محموله كشف شده به محل اداره منتقل شد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري سبزوار افزود: قاچاق چوب تاغ تهديد اصلي تاغزارهاي اين شهرستان است كه سودجويان با هدف تهيه زغال نسبت به قطع آن اقدام مي كنند.
كياني فرد ادامه داد: 50 هزار هكتار از عرصه هاي منابع طبيعي سبزوار تاغزار است كه در تثبيت شنهاي روان و كاهش ريزگردها نقش موثري دارد اما به سبب كمبود نيروي حفاظتي در منطقه، تاغزارها در معرض تهديد سودجويان قرار گرفته است.
800 هزار هكتار از وسعت يك ميليون هكتاري سبزوار عرصه منابع طبيعي است.
سبزوار در فاصله 230 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/5132