۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82915082
T T
۰ نفر

20ميليارد ريال به مناطق حاشيه نشين كرمانشاه اختصاص يافت

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82915082
20ميليارد ريال به مناطق حاشيه نشين كرمانشاه اختصاص يافت

كرمانشاه- ايرنا- مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري كرمانشاه گفت: بيش از 20ميليارد ريال اعتبار براي ساماندهي مناطق حاشيه اي شهر كرمانشاه اختصاص يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عليرضا گودرزي روز دوشنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي استان در دفتر امام‌جمعه كرمانشاه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، افزود: در سال 96 نسبت به سال قبل آن در آسيب هاي اجتماعي شاهد كاهش چشمگيري بوديم.
وي با اشاره به كاهش چهار درصدي جرايم استان در سال 96، گفت: بر اساس مستندات دستگاه قضايي در سال 95 حدود 96 هزار پرونده داشتيم كه در سال 96 اين آمار 22 هزار مورد كاهش پيدا كرد.
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري كرمانشاه در ادامه با بيان اينكه در بحث خودكشي شاهد كاهش 16 درصدي بوديم، اظهار كرد: در سال 96 آمار نزاع هاي دسته جمعي و فردي به شكلي چشمگير كاهش پيدا كرد كه نشان از موثر بودن اقدامات فرهنگي دارد.
گودرزي ادامه داد: يك اجماع كلي و ملي در راستاي مبارزه با آسيب هاي اجتماعي ايجاد شده و به تبع آن در استان كرمانشاه نيز اعتباراتي هزينه شده و مي شود.
وي توضيح داد: پس از تشكيل سازمان اجتماعي كشور بيش از 50 ميليارد ريال اعتبارات اجتماعي براي استان كرمانشاه در نظر گرفته شد اما متاسفانه اين اعتبار دير به ما اختصاص پيدا كرد.
وي با اشاره به اينكه از اين ميزان بودجه 20ميليارد ريال براي كار اجتماعي و فرهنگي در مناطق حاشيه اي اختصاص پيدا كرده است، گفت: ما از يك عدم‌ توزان جمعيتي در كرمانشاه رنج مي بريم و شاهد تراكم جمعيت در مركز استان هستيم.
گودرزي افزود: اين اعتبارات در قالب دفاتر تسهيل گري و هدف توسعه ملي و مشاركت مردمي سرمايه گذاري خواهد شد.
وي تاكيد كرد: بر چهره زيباي استان غباري به اسم آسيب هاي اجتماعي نشسته است كه بايد آن را بزداييم.
استان كرمانشاه 2ميليون نفر جمعيت دارد كه از اين تعداد يك ميليون نفر در شهر كرمانشاه سكونت دارند.
براساس آمار 227 هزار نفر از جمعيت شهر كرمانشاه ساكن در 13منطقه جزء حاشيه نشينان محسوب مي شوند.
7445‎/3033