۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۵۲
کد خبر: 82914557
T T
۰ نفر
شهر بندرانزلي به محدوده جغرافيايي منطقه آزاد ملحق شود

انزلي - ايرنا - اعضاي شوراي اسلامي شهر بندرانزلي در جلسه مشترك با معاون فرهنگي سازمان منطقه آزاد انزلي، بر لزوم افزايش محدوده جغرافيايي منطقه آزاد انزلي در راستاي الحاق شهر بندرانزلي به منطقه آزاد تاكيد كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا رئيس شوراي اسلامي شهر بندرانزلي عصر يكشنبه در سي و چهارمين جلسه شوراي اسلامي اين شهر ساحلي اظهار كرد: خوشبختانه منطقه آزاد انزلي امروز به عنوان قطب گردشگري در گيلان معرفي شده و با توجه به توسعه زير ساخت هاي گردشگري در اين منطقه، مي تواند به قطب گردشگري در كشور تبديل شود.
امير احمدي فرد با اشاره به برگزاري چندين جلسه با مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي در راستاي گسترش روابط شهر انزلي و منطقه آزاد و همچنين انتقال تعاملات و تجربيات متقابل افزود: بر اساس ماده 2 قانون مناطق آزاد كشور ، منطقه آزاد انزلي مي تواند در انجام پروژه هاي عمراني و فرهنگي در شهر هاي همجوار با مصوبه هيات دولت مشاركت داشته باشد.
وي با تاكيد بر لزوم هم افزايي شهر و منطقه ازاد انزلي در برگزاري رويدادهاي فرهنگي، هنري و جشنواره ها و نمايشگاه هاي مختلف تصريح كرد: شوراي اسلامي شهربندرانزلي مصوبات متعددي را براي انجام برنامه هاي فرهنگي و هنري در جهت افزايش شور و نشاط اجتماعي انجام داده و تمايل داريم تا سازمان منطقه ازاد نيز در انجام اين برنامه ها مشاركت داشته باشد.
احمدي فر با اشاره به ضرورت احداث خانه فرهنگ در بندرانزلي تصريح كرد: در شوراي پنجم براي كمك به هيات هاي ورزشي و حمايت از قهرمانان بودجه هايي اختصاص داده شده تا با ايجاد زير ساخت هاي لازم به سمت مطلوبي سوق يابند.
وي با تاكيد بر لزوم ساماندهي معابر شهري و ارتقاي سامانه 137 براي كمك به رفع مشكلات و معضلات شهري خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه پارك خودروها در حاشيه خيابان هاي اصلي شهر موجبات افزايش ترافيك مي شود، ساماندهي پارك خودروها با افزايش پاركينگ ضرورت دارد .
احمدي فرد با تاكيد براينكه جمع آوري زباله به صورت روزانه از مطالبات به حق مردم است گفت: شهرداري بايد به گونه اي برنامه ريزي كند كه مردم شاهد ارتقاي كيفيت خدمات شهري بوده و به عنوان مطالبه به حقشان باشند.
وي افزود: در راستاي ارتقاي كيفيت خدمات شهري مصوب شد جمع آوري زباله با برگزاري مناقصه به پيمانكار با 240 نفر نيروي انساني و با ميانگين تخصيص 80 ساعت اضافه كار و با مبلغ 80 ميليارد ريال واگذار شود.

**آمادگي هم افزايي منطقه آزاد انزلي با شهر بندرانزلي وجود دارد
در ادامه جلسه معاون فرهنگي ، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد انزلي با اشاره به اينكه منطقه آزاد در بسياري از برنامه ها و مراسم فرهنگي اجراشده در سطح شهرستان مشاركت دارد، اظهار كرد: رويكرد سازمان منطقه آزاد در قبال شهر بندرانزلي همواره در راستاي هم افزايي بوده و معتقديم اين امر مقدمه اي براي ساخت آينده بهتر براي شهر در جهت ايفاي مسئوليت هاي مشترك در قبال شهرستان است .
مجيد فاتحي با اشاره به اينكه برخي از افكار عمومي منطقه آزاد انزلي را نسبت به اجراي موارد فرهنگي ، ورزشي و هنري بي تفاوت مي دانند افزود: با توجه به ظرفيت هاي گردشگري موجود در شهر بندرانزلي ، مزيت هاي سرمايه گذاري در منطقه و خارج از محدوده منطقه نزديك به هم است و سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در پروژه هاي شهري بندرانزلي مانند منطقه آزاد از مزايا و معافيت ها برخوردار خواهند بود.
وي توسعه گردشگري را موجب افزايش اشتغال در شهر انزلي دانست و تاكيد كرد: با توجه به آزادسازي حريم ساحل، بسترهاي لازم براي سرمايه گذاري بخش خصوصي فراهم است و منطقه ازاد انزلي نيز تلاش مي كند سرمايه گذاران را به سمت شهر انزلي سوق دهد.
فاتحي با تاكيد براينكه تنها وجود زيرساخت ها و تاسيسات گردشگري به رشد اين صنعت در شهرستان كمك نمي كند يادآور شد: مهمترين اصل براي توسعه گردشگري تدوين برنامه لازم و اجراي درست برنامه ريزي هاست .
وي با تاكيد بر ضرورت ارتقاي سطح خدمات گردشگري گفت: سازمان منطقه ازاد انزلي آمادگي دارد در جهت بهبود ارائه خدمات گردشگري دوره هاي مرتبط از جمله اصلاح الگوي رفتارهاي ترافيكي رانندگان، ارتقاي الگوي رفتاري هتل داران و ... را در راستاي دستيابي به استانداردهاي مورد نياز گردشگري در منطقه آزاد انزلي برگزار كند.
فاتحي احداث مارينا در بندرگاه انزلي را مكمل ماريناي مجتمع بندري كاسپين منطقه آزاد انزلي دانست و افزود: متاسفانه گردشگري دريايي در شمال كشور به دليل نبود زير ساخت ها تا كنون رشد مطلوبي نداشته و سازمان منطقه ازاد انزلي با ايجاد زير ساخت هاي لازم با سرمايه گذاري بخش خصوصي در تلاش براي توسعه گردشگري دريايي است .
وي با تاكيد لزوم برنامه ريزي براي فكر و ايده هاي مختلف براي توليد بسته هاي سرمايه گذاري در شهر انزلي در راستاي جذب سرمايه گذاران تصريح كرد: با توجه به احداث مارينا در راستاي توسعه گردشگري دريايي ، سرمايه گذاراني براي ساخت كشتي هاي تفريحي مراجعه كرده اند كه اين امر نويد بخش روزهاي خوش آينده براي گردشگري دريايي در گيلان است.
به گفته فاتحي ، بر اساس ماده 3 و 4 قانون تشكيل مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد انزلي بدون افزايش محدوده جغرافيايي نمي تواند در خارج از محدوده سرزميني خود هزينه كند و به عنوان اولين قدم بايد با تشكيل كارگروهي در اين راستا و تصميم نهايي تصميم سازان در سطح كشور بحث الحاق شهر به منطقه آزاد در دستور كار قرار گرفته و اين مشكل رفع شود.
وي با اشاره به درخواست مردم و جامعه شهري انزلي در خصوص حمايت منطقه آزاد از تيم ملوان بندرانزلي اظهار كرد: مدير عامل سازمان منطقه آزاد انزلي در مراسم جشن ايام نوروز در جمع مردم شهر انزلي به صراحت اعلام كرد كه مردم انزلي امسال از بابت تيم ملوان نگران نباشند و با توجه به پيگيري هاي مديرعامل باشگاه ملوان و نماينده مردم انزلي در مجلس ، اين كار به جريان افتاده است.
بندرانزلي در 40 كيلومتري غرب مركز گيلان واقع شده و شوراي اسلامي اين شهر ساحلي 7 عضو دارد.
7471/2007

سرخط اخبار استان‌ها