۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۰۸
کد خبر: 82912262
T T
۰ نفر
«اعتدادی»، ماشین گلزنی تیم فوتسال بانوان ایران

تهران - ایرنا - در آستانه فینال رقابت های قهرمانی فوتسال بانوان آسیا، «فاطمه اعتدادی» ستاره تیم فوتسال ایران در مصاحبه با تارنمای رسمی كنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) با ابراز خوشحالی از روند صعودی گلزنی خود، از آثار چشمگیر موفقیت های خود و هم تیمی هایش بر جامعه ایران سخن گفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا و بر اساس اعلام رسمی كنفدراسیون فوتبال آسیا، فاطمه اعتدادی عضو تیم ملی فوتسال بانوان ایران كه پیش از این در سال 2015 عنوان قهرمانی این رقابت ها را به همراه تیم ملی این كشور كسب كرده است، در رقابت های امسال نیز با به ثمر رساندن 9 گل در چهار دیدار، امید اول تیم ملی كشورش برای كسب دومین مقام قهرمانی متوالی آسیایی است.
اعتدادی 29 ساله پس از گذشت سه سال ناكامی در گلزنی؛ روند چشمگیرش را در رقابت های امسال با زدن چهار گل به تركمنستان آغاز كرد و این روند را با به ثمر رساندن 2 گل در برابر ازبكستان؛ یك گل به چین و 2 گل دیگر در مرحله نیمه نهایی مقابل ویتنام ادامه داده و موتور گلزنی خود را برای دیدار پایانی مقابل ژاپن گرم نگه داشته است.
ستاره گلزن تیم ایران اكنون با 9 گل در صدر گلزنان این رقابت ها قرار دارد؛ «آمیشیرو آنا» ژاپنی و «ساسیچا فوتیوونگ» تایلندی هر كدام با 8 گل در تعقیب او هستند.
اعتدادی در باره موفقیت خود در امر گلزنی گفت: این اتفاق نتیجه سختكوشی در رقابت های داخلی است؛ من در رقابت های لیگ ایران از حیث گلزنی در رده اول هستم و این روند را در این تورنومنت هم ادامه داده ام.
این بازیكن فوتسال افزود: برای این رقابت ها برنامه ریزی های زیادی داشتم؛ در همه مسابقات نهایت تلاش خود را انجام دادم و همواره موفقیت تیم و كشورم را به اشتیاق شخصی خود برای گلزنی ترجیح دادم.
اعتدادی كه همواره موفقیت تیمی را به موفقیت شخصی ترجیح می دهد، تصریح كرد: زمانی كه در 15 سالگی فوتسال را آغاز كردم؛ دو هدف اصلی را برای خودم تعیین كردم، پوشیدن لباس تیم ملی كشورم و بدل شدن به بهترین تیم آسیا؛ در حال حاضر هم بالاترین هدفم تبدیل شدن به یكی از بهترین تیم های جهان است.
ای اف سی ادامه داد: ایران همواره یكی از قدرتمندترین تیم ها در حوزه فوتسال بوده است؛ تیم ملی مردان این كشور با كسب 12 عنوان قهرمانی از 15 حضور در رقابت های آسیایی، بهترین تیم فوتسال آسیا است؛ با این حال اعتدادی معتقد است موفقیت های تیم فوتسال بانوان ایران چهره این ورزش را در كشورش متحول كرده است.
قهرمانی سال 2015 تیم فوتسال بانوان ایران را از حیث اثبات شایستگی و توانمندی های زنان، می توان به نوعی ساختارشكنی تعبیر كرد، اتفاقی كه اعتدادی هوشمندانه از آثار آن برای نسل های بعدی آگاه است.
فاطمه اعتدادی در ادامه خاطرنشان كرد: آخرین و در واقع اولین عنوان قهرمانی ما بسیار الهام بخش بود و حالا فوتسال زنان در ایران بزرگ و شناخته شده است؛ ورزشی كه تا پیش از این چیزی برای گفتن نداشت؛ پیروزی كه برای مردم ایران بسیار قابل ستایش و برای نسل جوان چه دختران و چه پسران؛ الهام بخش بود.
وی در پایان افزود: دختران ایرانی از تیم ملی فوتسال ایران الهام گرفته اند زیرا اعضای تیم ملی به معنای واقعی كلمه الهام بخش هستند.
به گزارش ایرنا، در این دوره از رقابت های قهرمانی فوتسال بانوان آسیایی تایلند 15 تیم در سه گروه چهار تیمی و یك گروه سه تیمی حضور داشتند كه از هر گروه دو تیم برتر راهی مرحله یك چهارم نهایی شدند.
تیم فوتسال بانوان ایران در ادامه این رقابت های فوتسال بانوان جام ملت های 2018 آسیا فردا (شنبه) در فینال بار دیگر در مقابل ژاپن صف آرایی خواهد كرد.
ورزشی*3991*1724*
۰ نفر