۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰:۱۰
کد خبر: 82910823
T T
۰ نفر

تمرين امداد و نجات ساحلي در اهواز برگزار شد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰:۱۰
کد خبر: 82910823
تمرين امداد و نجات ساحلي در اهواز برگزار شد

اهواز - ايرنا - تمرين امداد و نجات ساحلي همچنين جست و جو و نجات آبي جمعيت هلال احمر خوزستان عصر چهارشنبه با مشاركت سازمان آتش نشاني و اورژانس در اهواز برگزار شد.

علي خدادادي مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در خصوص اين تمرين گفت:
تمرين امداد و نجات ساحلي به منظور ارزيابي هماهنگي فرابخشي بين مجموعه هاي امداد و نجات استان و شهرستان اهواز همچنين ارزيابي آمادگي و توان نيروهاي جمعيت هلال احمر برگزار شد.
وي افزود: در اين تمرين نيروهاي فعال آتش نشاني ، جمعيت هلال احمر استان و اورژانس حضور داشته و ماموريت امداد رساني را با آمادگي كامل انجام دادند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: برگزاري تمرين امداد و نجات جاده اي، ساحلي و كوهستاني مي‌تواند ميزان آمادگي نيروهاي امداد رساني را افزايش داده و نقاط ضعف و قوت را شناسايي كند.‌
وي همچنين به كيفيت امداد رساني جمعيت هلال احمر خوزستان در فصل بارندگي در برخي از شهرستان ها اشاره كرد و گفت: هلال احمر داراي پايگاه هاي فعال امداد و نجات ساحلي، جاده اي و كوهستاني بوده كه در اين سه اقليم اقدام به كمك رساني به حادثه ديدگان مي‌كند.
خدادادي تصريح كرد: در كنار فعاليت هاي امداد رساني شايد مهمترين مسأله اي كه بايد به آن توجه ويژه شود نبود زيرساخت هاي كافي در سواحل استان است كه در موارد مختلفي حوادث ناگواري را براي شهروندان موجب شده است.
وي گفت: آموزش بايد سرلوحه كار قرار گيرد و ميزان خطر ناشي از شنا در سواحل پر‌خطر به شهروندان گوش زد شود.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: در حال حاضر خوزستان بالاترين آمار غرق شدگي در سطح كشور را دارد كه بايد براي كاهش آن برنامه ريزي دقيقي صورت گيرد.
وي افزود: در سال جاري با توجه به اهميت بحث امداد رساني در شهرستان‌ها ، تجهيزات جديدي به پايگاه هاي جمعيت هلال احمر استان اضافه‌ شده و اميد است موجب ارتقاء كيفيت عمليات هاي امدادي شود.
خدادادي تصريح كرد: پايگاه هاي امداد و نجات ساحلي جمعيت هلال احمر در خرمشهر و دزفول نيز به جت اسكي و‌ قايق مجهز شدند.
7152/6068