۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82910277
T T
۰ نفر
ملت مقاوم ايران از تحريم هاي اقتصادي هراسي ندارد

قم - ايرنا - دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي با تاكيد بر اين كه آمريكا نظام اسلامي را به تحريم هاي مجدد تهديد نكند، گفت: ملت مقاوم ايران از تحريم هاي اقتصادي هيچ هراسي ندارد.

به گزارش ايرنا، آيت الله محسن اراكي روز چهارشنبه در «تجمع اعتراضي طلبه ها و فضلاي حوزه علمه قم نسبت به اقدام هاي خصمانه آمريكا» در مدرسه علميه فيضيه اين شهر اظهار داشت: ما بايد به آمريكا و اروپايي ها بفهمانيم كه مرد جنگ، مقاومت و صبر هستيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه ما تحريم هاي دوران جنگ تحميلي را تحمل كرديم افزود: در دوران جنگ بهاي نفت ايران را به هشت دلار رساندند و كشتي هاي نفتي ما را هدف قرار دادند ولي مقاومت كرديم.
وي افزود: در دوران جنگ اجازه صادرات به ما ندادند و در حالي كه اوضاع اقتصادي كشور ضعيف تر از وضع كنوني بود ايستادگي كرديم و پس از جنگ كشور را ساختيم.
وي با بيان اين كه ملت ايران صبور و مقاوم است و مقاومت را به جهان صادر كرده است، افرود: ايران مدرسه و دانشگاه مقاومت است و ما به ملت هاي پيراموني خود درس مقاومت داديم.
اراكي اضافه كرد: ايران مهد مقاومت است و نسل هاي ما در دامان مقاومت پرورش يافتند، از اين رو از تحريم نمي هراسيم، ما كشور خود را در دوران تحريم بهتر از گذشته ساختيم.
وي گفت: در دوران تحريم جوانان توانستند به بالاترين درجه هاي علمي دست پيدا كنند و تحول هاي علمي كشور در همين دوران ايجاد شد.
دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي گفت: ما مي دانيم اروپا نيز مانند آمريكا عهد شكني مي كند، آزموده را آزمودن خطاست؛ ما اروپاييان را نيز چهل است كه مي آزماييم و تنها آمريكا نيست كه او را آزموده ايم و به عهد شكني شناخته ايم‌.
اراكي با اشاره به رفتار اروپايي ها در زمان برجام گفت: مگر آنها در كنار آمريكا به همه پيمان ها پشت پا نزدند؟ اعتماد به اروپاييان جايز نيست، اين ها نيز بخشي از اين مجموعه عهد شكن هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه مطابق دستور خداوند متعال در قرآن بايد با آنها مقابل به مثل كنيم، افزود: رفتار مقابله به مثل يك رفتار شرعي، عقلايي و منطقي است.
وي افزود: ما از جنگ و تحريم نمي هراسيم ولي از آن استقبال نيز نمي كنيم و براي برجامي كه پاره كرديد بهايي قائل نيستيم.
توافق جامع و نهايي هسته‌ اي وين با عنوان شناخته شده و رسمي برنامه جامع اقدام مشترك يا برجام در راستاي توافق جامع بر سر برنامه هسته‌اي ايران و به دنبال تفاهم هسته‌اي لوزان، در سه ‌شنبه 23 تير 1394 در وين اتريش بين ايران، اتحاديه اروپا و گروه 1+5 (شامل چين، فرانسه، روسيه، انگلستان، آمريكا و آلمان) منعقد شد.
ترامپ شب گذشته خروج آمريكا از توافق نامه هسته ايران و 1+5 و بازگرداندن تحريم ها عليه ايران را اعلام كرد .رژيم صهيونيستي، عربستان ، امارات و بحرين در اقدامي هماهنگ اولين كشورهايي بودند كه از اقدام ترامپ حمايت نمودند.
7403 / 1175