۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82910216
T T
۰ نفر

همایش بین المللی معماری و شهرسازی پیشرو در مشهد آغاز شد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82910216
همایش بین المللی معماری و شهرسازی پیشرو در مشهد آغاز شد

مشهد -ایرنا- همایش بین المللی معماری و شهرسازی معاصر پیشرو در كشورهای اسلامی روز چهارشنبه با همكاری دانشكده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی و دانشگاه پلی تكنیك میلان ایتالیا در مشهد آغاز به كار كرد.

دبیر اجرایی این همایش در گفت وگو با ایرنا محورهای هشتگانه برگزاری این همایش را شامل بافتهای دارای ارزش و نحوه مواجهه با آن در كشورهای اسلامی، بلندمرتبه سازی و چالش های آن،حاشیه نشینی و چالش های پیش روی آن و نقش و جایگاه فناوری های نوین در معماری و شهرسازی معاصر كشورهای اسلامی برشمرد.
محمدعلی امینی مشهدی افزود: میراث طبیعی، گردشگری و منظر فرهنگی در كشورهای اسلامی، انعكاس معماری و شهرسازی گذشته در شكل گیری معماری و شهرسازی معاصر، معماری معاصر اسلامی پیشرو - از مفهوم تا اجرا و آموزش معماری و شهرسازی در كشورهای اسلامی از دیگر محورهای این همایش هستند.
وی ادامه داد: الیزابت روزینا و آنتونلا كنتین از دانشیاران معماری دانشگاه پلی تكنیك میلان و فیلیپ روو، استاد معماری و شهرسازی مدرسه ملی معماری لاویلت پاریس از سخنرانان كلیدی این همایش بین المللی هستند.
دبیر اجرایی این همایش گفت: سه كارگاه نیز با عنوان چالش های پیش رو در شهرسازی كشورهای در حال توسعه با تاكید بر كشورهای اسلامی، فرآیند حفاظت از بافتهای تاریخی در مراكز شهری با تاملی بر بافت مركز شهر مشهد و روایتهای پیشرو در معماری امروز ایران در حاشیه این همایش برگزار می شود.
1922/5132
۰ نفر