۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82909933
T T
۰ نفر

عمليات آبخيزداري شهرستان ري آغاز شد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82909933
عمليات آبخيزداري شهرستان ري آغاز شد

تهران- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان ري از آغاز عمليات آبخيزداري در حوزه آبخيز اين شهرستان با اعتباري حدود 2 ميليارد ريال خبرداد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران ، ضياء نصرتي روز دوشنبه با اعلام اين خبر افزود: عمليات آبخيزداري در اين زير حوزه در قالب اقدامات ذخيره نزولات آسماني در سطح 135 هكتار، بوته كاري به تعداد بيش از 20 هزار اصله و حفاظت و قرق در وسعت 340 هكتار به مرحله اجرا درآمده است.
وي با بيان اينكه اقدامات مربوط به ذخيره نزولات آسماني به روش كنتور فارو انجام مي شود اظهار داشت: دراين روش كه در سطوح شيب دار به مرحله اجرا در مي آيد، نهرهاي كوچكي در خطوط تراز ايجاد شده كه با اين اقدام سرعت روان آب ها كاهش يافته و موجب ذخيره آب در زمين مي شود.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان ري به مزاياي اجراي عمليات آبخيزداري اشاره و تصريح كرد: مديريت جامع حوزه هاي آبخيز، كاهش فرسايش خاك و رسوب دهي، كنترل هزرآب ها، تغذيه سفره هاي آب زيرزميني وكاهش سيل خيزي و بهره وري بهينه از نزولات آسماني را مي توان به عنوان مزاياي فعاليت هاي آبخيزداري نام برد.
تهرام/7243 /1539