۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82906723
T T
۰ نفر

70 هزار سند ايثارگري در ايلام جمع آوري شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82906723
70 هزار سند ايثارگري در ايلام جمع آوري شد

ايلام - ايرنا - مديركل بنيادشهيد و امور ايثارگران استان ايلام گفت: تاكنون 70 هزار سند ايثارگري در استان ايلام جمع آوري شده كه 53 هزار سند مربوط به شهداي استان است.

به گزارش ايرنا، سلمان رستميان روز يكشنبه در نشست هماهنگي كنگره ملي سه هزار شهيد استان ايلام اظهار كرد: همچنين تاكنون پنج دفتر از وصيت نامه شهدا گردآوري شده كه برخي از اين وصيت نامه ها با دست خط خود شهيدان والامقام است.
وي يادآور شد: 60 نفر به عنوان پيام آور فرهنگ ايثار و شهادت به عنوان مروج و مبلغ اين فرهنگ در مراكز دولتي، فرهنگي، آموزشي و حوزه ها حضور دارند.
رستميان افزود: 17 طرح پژوهشي با محوريت دفاع مقدس و ايثارگران انجام گرفته كه هشت طرح مربوط به خود شهدا و مابقي در ارتباط به خانواده هاي ايثارگران است.
وي از چاپ 20 عنوان كتاب با موضوع جنگ تحميلي و نقش استان ايلام در اين حوزه خبر داد و گفت: يكي از فعاليت هاي مهم بنياد شهيد ثبت خاطرات والدين در قيد حيات شهدا است.
در اين نشست فرمانده سپاه حضرت اميرالمومنين (ع) استان ايلام با ارائه گزارشي از عملكرد سپاه در خصوص ثبت آثار مرتبط با دفاع مقدس نيز گفت: در استان تاكنون 2 هزار يادواره پايگاهي، قشر، صنوف، حوزه در تمام شهرستان هاي استان در زمان هاي خاص برگزار شده است.
سردار سيدصادق حسيني اظهار كرد: 50 عنوان كتاب با محوريت ايلام و دفاع مقدس منتشر شده و 12 عنوان ديگر در دست چاپ است و جمع آوري 20 هزار سند، تربيت 500 راوي، ثبت خاطرات سه هزار نفر از بستگان درجه يك شهدا، نشر 75 نسخه نشريه سجاده عشق، ايجاد كتابخانه دفاع مقدس ... از ديگر اقدام هاي سپاه استان در اين حوزه بوده است.
وي با اشاره به موضوع كنگره ملي شهداي استان ايلام تاكيد كرد: در كنار بخش اصلي كنگره مواردي چون پرده خواني، ساخت كليپ، فيلم و مستند، بازي هاي رايانه اي، سمفون، ايجاد سايت هاي پژوهشي، تدوين كارنامه جنگ تحميلي در استان ايلام و نيزنصب تنديس شهداي شاخص استان در معابر عمومي در دستور كار سپاه استان است.
مديركل حوزه هنري استان ايلام هم گفت: استان ايلام به عنوان يكي از استان هاي درگير در جنگ تحميلي در زمينه توليد فيلم، آلبوم هاي مثور، داستان و رمان، مستند و عكس با شاخص هاي ملي خلا و كمبود دارد.
محمدعلي قاسمي افزود: هر چند در سال هاي اخير در توليد آثاري چون عكس كارهاي انجام گرفته اما اين اقدامات اندك و ناچيز است و خلق آثار با كيفيت در سطح ملي و حتي بين المللي مستلزم داشتن اعتبارات زياد و همكاري همه دستگاه ها و حتي اقشارمختلف مردم است.
وي تاكيد كرد: استان ايلام بايد در زمينه داستان و رمان جنگ بيشتر وارد عمل شود و نويسندگان و رمان نويسان استان با ورود به اين حوزه با توجه به آثار و خاطرات به جاي مانده از زمان جنگ به خلق داستان و رمان هاي شاخص كشوري بپردازند.
در اين نشست مقرر شد كميته هاي تخصصي كنگره ملي شهداي استان ايلام مشخص و شرح وظايف هر كميته و نيز تاريخ برگزاري كنگره در سال 98 مشخص شود.
همچنين انتخاب يك نام در سطح ملي و متناسب با وضعيت استان ايلام در زمان جنگ از ديگر مصوبه هاي اين نشست بود.
پيش از اين قرار بود كنگره سراسري شهداي استان ايلام در سال جاري برگزار شود كه با توجه به جدول زمان بندي كنگره هاي ملي سپاه كشور به عنوان مسئول اجرايي اين برنامه ها در كشور برگزاري كنگره ملي استان ايلام به سال آينده موكول شد.
به گزارش ايرنا، 50 هزار نفر در استان ايلام را جامعه ايثارگران تشكيل مي دهند.
استان ايلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهيد، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقديم ايلام كرده است.
اين نشست با حضور مسئول سازمان حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس سپاه كشور، استاندار و جمعي از مسئولان دستگاه هاي دولتي استان ايلام برگزار شد.
7172/6034