۲۷ شهریور ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 8290553
T T
۰ نفر
متن کامل سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل (بخش اول ) # سازمان ملل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/06/84 خارجی.سیاسی.مجمع عمومی.احمدی نژاد. دکترمحموداحمدی نژاد رییس جمهوری روز شنبه درمجمع عمومی سازمان ملل طرح ابتکاری ایران را در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای کشور ارایه داد. متن کامل سخنان رییس جمهوری به این شرح است : بسم الله الرحمن الرحیم بنام خداوند بخشندگی، مهربانی، آرامش، آزادی و عدالت اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من اعوانه و انصاره آقای رییس، عالیجنابان، خانم ها وآقایان امروز گرد آمده ایم تا درباره جهان و آینده آن و مسئولیتی که در قبال آن داریم هم اندیشی کنیم. آینده جهان از روند فعلی آن جدا نیست. روند موجود، از یک سو بیم ها و از دیگر سو امیدهایی را نشان می دهد. از یک سو امیدها و فرصت هایی در برابر مااست که این جمع بر مبنای همین امیدها تشکیل شده است. امروز اندیشه بشر از نقاط ممتاز مشترکی برخوردار است که زمینه مناسبی را برای تلاش مشترک ایجاد می کند. با سپری شدن عصر اندیشه های الهادی، امروز یگانه پرستی و اعتقاد به ربوبیت مبدا هستی از جمله مشترکات انسانها در کره زمین است. این اعتقاد، راهگشای بسیاری از مشکلات در عصر حاضر خواهد بود، زیرا حقیقت، نور ایمان و اخلاق را وارد زندگی می کند واو رااز تجاوز، زورگویی و بی عدالتی باز می دارد و به سوی مهرورزی و خدمت به هم نوع رهنمون می سازد.
امید دیگر درک مشترک جهانی از منابع معرفتی است. گرچه عقل، تجربه و علم از منابع بزرک و عظیم معرفتی هستند. لیکن تاریک اندیشی قرون وسطی بخش عمده ای از جهان غرب رااز این منابع مهم معرفتی محروم کرد. عکس العمل حرکت متحجرانه مزبور در بازداشتن مردم از دسترسی به علم و معرفت، به کنار گذاشتن منابع دیگر معرفتی یعنی خدا و معرفت های دینی از زندگی بشر در غرب منجر شد. معرفت های آسمانی که پیامبرانی چون نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد (که درود خداوند بر آنان باد) حاملان آن بودند، اما تفکرات الهادی رو به افول است و نقطه مشترک درخشان بشری در حال حاضرتوجه توامان به دین و دانش و علم و معنویت می باشد و این شروع مبارکی است. ازآموزه های متعالی ومهم پیامبران بزرک الهی و مصلحان بشری نگاه شایسته به انسان و جایگاه رفیع او است. انسان صاحب کرامت و مهمترین کرامت او جانشینی خداوند در زمین است . خداوند انسان را در زمین قرار داد تا به آبادانی آن و بسط عدالت حمایت نماید، از خودخواهی بپرهیزد و هیچ خدایی را جز پروردگار یکتا پرستش نکند.
ایمان و عمل صالح می تواند نیک فرجامی را برای انسان در همین دنیا نیز به ارمغان آورد. دستیابی به چنین امری تابع اراده ما و شمااست. می توان بر مبنای فطرت مشترک بشری این زندگی خوب را محقق ساخت. از سوی دیگر غلبه سلطه نظامی، افزایش فقر و فاصله کشورهای غنی و فقیر، توسل به زور و خشونت برای حل بحرانها، گسترش تروریسم به خصوص در شکل دولتی آن، اشاعه سلاحهای کشتار جمعی، غلبه ناراستی در تعاملات بین دول و نادیده گرفتن حق برابرانسانها و ملت ها در مناسبات جهانی از جمله بیم ها و تهدیدها است. ما معتقدیم این بیم ها و تهدیدها اگر چه واقعی است اما جبری نیست و اراده مشترک انسان ها نه نتها می تواند این روند را تغییر دهد بلکه قادر است آن را به سوی حیاتی سرشار از امید و بهروزی سوق دهد. این ازآموزه های آسمانی ما است که: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آن قوم خود اراده، تغییر داشته باشند.( قران کریم سوره رعد آیه 11) چگونه می توان بر جهان آینده تاثیر گذاشت ؟ صلح، آرامش و نیکبختی برای تمام انسانها، چه وقت و چگونه محقق خواهد شد؟ این ها سوالات اساسی پیش روی ما است. ما معتقدیم نظم پایدار و مولد آرامش و صلح، آنگاه محقق خواهد شد که بردو پایه عدالت و معنویت برپا شود.
هر چه جامعه بشری از عدالت و معنویت دور شود به همان نسبت به ناامنی نزدیک خواهد شد به طوری که اندکی بحران ولو از جنس حوادث طبیعی نیز موجب بروز ناهنجاری ها و رفتارهای غیربشری می شود. متاسفانه در جهان امروز تبعیض و فقر به نحو چشمگیری دیده می شود. تبعیض خود، بستر زایش کینه ورزی، جنک و تروریزم است ریشه عموم این پدیده ها دوری از معنویت و بی عدالتی است . عدالت از حقوق برابر، توزیع صحیح منابع در قلمرو حاکمیت دولت ها، از تساوی آحاد بشر در برابر قانون و از احترام به قراردادهای بین المللی سخن می گوید، عدالت حق همه را در داشتن آرامش، صلح و زندگی شرافتمندانه به رسمیت می شناسد. عدالت، زورگویی و رفتار دوگانه را نفی می کند. عدالت مفهومی جذاب و مورد علاقه و توجه همه ملتها است. عقل و منطق در برابر عدالت خضوع می کند به گفته دخت گرامی پیامبر اسلام (عدالت مایه آرامش و هماهنگی دلها است ). امروز دنیا منتظر چنین عدالتی است. اگر اراده انسان ها به این خواست فطری پاسخ دهد عدالت ظهور پیدا خواهد کرد . این همان وعده الهی است که همه انسانهای پاک از همه ادیان منتظرش هستند اگر گفتمان حاکم بر مناسبات جهانی، گفتمان عدالت و معنویت باشد صلح پایدار و آرامش تضمین می شود و بر عکس اگر مناسبات جهانی منهای عدالت و معنویت تعریف و از اخلاق تهی گردد آنگاه بسیاری از سازوکارها برای ایجاد اعتماد و تحکیم صلح همچنان ناکافی و ناکارآمد خواهد بود . اگر عده ای بخواهند با اتکا به قدرت نظامی و اقتصادی برتر، از حق بیشتری برخوردار باشند این نه تنها صلح و آرامش به ارمغان نخواهد آورد بلکه موجب اشاعه مسابقه تسلیحاتی و رشد فریبکاری و بیم و ناامنی خواهد شد. اگر روند جهانی براساس منافع گروه های کوچک از قدرت پیش برود بدون شک منافع بخش کثیری از مردم حتی در کشورهای قدرتمند نیز حفظ نخواهد شد. همانگونه که در بحران ها و حتی حوادث طبیعی چون طوفان اخیر نیز مشاهده شد. پیام امروز ملت تمدن ساز ما به ملتها و دولت ها پیش به سوی آرامش و صلح پایدار براساس عدالت و معنویت است . جمهوری اسلامی ایران حرکتی برخاسته از فطرت پاک مردمی بود که بر دو پایه معنویت و عدالت، اراده کردند تا کرامت، عزت و حقوق انسانی خود را باز یابند. انقلاب اسلامی رژیمی را سرنگون کرد که با حمایت بعضی از مدعیان دمکراسی و حقوق بشر و از طریق کودتا توانسته بود در سایه اعمال اختناق، شکنجه و وابستگی ملت ما را 25 سال از پیشرفت و تعالی بازدارد. ادامه دارد... شبد/اروپام 361/1660/
۰ نفر