۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۴۶
کد خبر: 82904716
T T
۰ نفر

95 درصد جمعيت مهاباد باسواد هستند

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۴۶
کد خبر: 82904716
95 درصد جمعيت مهاباد باسواد هستند

مهاباد- ايرنا- رئيس اداره آموزش و پرورش مهاباد با بيان اينكه سال گذشته حدود يكهزار و 800 نفر در قالب كلاس هاي سوادآموزي آموزش ديده اند، گفت: 95 درصد جمعيت اين شهرستان باسواد هستند.

به گزارش ايرنا كامبيز شاوله روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: بر اين اساس درصد باسوادي مهاباد از نسبت استاني بهتر است و هر ساله از تعهد خود در قبال سواد آموزي بيشتر عمل مي كنيم.
وي همچنين با اشاره به كمبود سرانه آموزش در مهاباد، گفت: امسال 30 مدرسه در سطح شهرستان در حال احداث است كه 10 مدرسه آن توسط خيران تا آخر سال به بهره برداري مي رسد.
شاوله با بيان اينكه كمبود فضاي آموزشي موجب كاهش كيفيت آموزش مي شود، گفت: با تلاش هاي انجام شده و با اتمام طرح هاي در دست اجرا تا پايان سال سرانه آموزشي شهرستان به متوسط استاني مي رسد.
وي همچنين با اشاره به طرح توازن اعتبارات استاني گفت: 50 ميليارد ريال از 200 ميليارد ريال اعتبارات مهاباد به آموزش و پرورش تخصيص يافته است.
شاوله با اشاره به كمبود نيروهاي خدماتي در مدارس، گفت: در 2 سال گذشته 120 نفر از كاركنان خدماتي بازنشسته شده اند كه تاكنون مجوز جايگزين كردن اين افراد داده نشده است.
وي ادامه داد: امسال 23 نفر از نيروهاي سرباز معلم و چهار نفر از آموزش يار و مربيان پيش دبستاني را جذب آموزش و پرورش كرده ايم.
رئيس اداره آموزش و پرورش مهاباد يادآور شد: در شرايط فعلي كسري نيروي خود را با اضافه كاري به همكاران رسمي جبران كرده و تلاش مي كنيم با درخواست نيرو از ظرفيت هاي نيروي جوان اين شهر استفاده كنيم.
وي افزود: در خصوص هدايت تحصيلي چهار همايش با حضور اولياي دانش آموزان، كارشناسان و مشاوره هاي آموزشي برگزار شده تا انتخاب رشته ها بر اساس علاقه، استعداد و نياز بازار كار باشد و از گرايش به رشته اي خاص جلوگيري شود.
شهرستان مهاباد داراي 237 هزار نفر جمعيت و بيش از 40 هزار دانش آموز در قالب 320 مدرسه شهري و روستايي است.
3093/3072