۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸
کد خبر: 82903639
T T
۰ نفر
12 تیم فوریت های پزشكی به منطقه زلزله زده سی سخت اعزام شد

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان اورژانس كشور، از اعزام بالگرد اورژانس هوایی و 12 تیم فوریت های پزشكی به منطقه زلزله زده سی سخت واقع در استان كهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

مجتبی خالدی صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، اظهار داشت: تاكنون چهار مصدوم به مراكز درمانی اعزام شده اند و بالگردهای اورژانس هوایی برای ارزیابی هوایی نیز به پرواز درآمده است.
شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز از ارزیابی هفت روستای استان اصفهان و همچنین هشت روستای استان كهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: نتایج ارزیابی های انجام شده تاكنون، نشان دهنده ترك خوردگی های جزئی در برخی منازل قدیمی است.
وی درباره تیم های عملیاتی اعزامی به منطقه نیز اظهار داشت: هفت تیم از استان كهگیلویه و بویراحمد و 9 تیم از استان اصفهان به منطقه اعزام شدند.
فتحی درخصوص تعداد مصدومان ناشی از زلزله گفت: 6 مصدوم ناشی از زلزله و 12 مصدوم ناشی از ترس و هراس به مراكز درمانی منتقل شده اند.
صبح امروز چهارشنبه ساعت هشت و 38 دقیقه زلزله ای با شدت 5.2 ریشتر و در عمق هشت كیلومتری زمین، در سی سخت واقع در استان كهگیلویه و بویراحمد رخ داد.
مركز این زمین لرزه در 10 كیلومتری سی سخت، 19 كیلومتری یاسوج و 23 كیلومتری چیتاب كهگیلویه و بویراحمد بود.
شدت زمین لرزه به حدی بود كه مردم سراسیمه منازل خود را ترك و به خیابان ها آمدند.
سی‌ سخت مركز شهرستان دنا در 35 كیلومتری شمال غربی شهر یاسوج مركز استان كهگیلویه و بویراحمد است.
اجتمام**3377**1834
۰ نفر