۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 82899427
T T
۰ نفر

برق هشت روستاي احمدفداله دزفول همچنان قطع است

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 82899427
برق هشت روستاي احمدفداله دزفول همچنان قطع است

دزفول - ايرنا - بخشدار شهيون دزفول گفت: برق تعدادي از روستاهاي دهستان احمدفداله اين شهرستان كه در بارندگي و تندباد پنج روز پيش قطع شده بود هنوز وصل نشده و اهالي منطقه همچنان در خاموشي بسر مي برند.

محمدحسين خجسته كيا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:بر اثر بارندگي و تندباد چهارم ارديبهشت ماه ،يك دستگاه ترانس و سه تيربرق در منطقه احمدفداله دزفول سقوط كردند و منجر به خاموشي هشت روستا شد.
وي افزود:اتصال برق اين روستاها نيازمند انتقال تير برق و ترانس و نصب تجهيزات است كه تاكنون انجام نشده است.
وي اضافه كرد: بارندگي و تندباد جمعه شب نيز موجب ريزش كوه و سقوط تخته سنگ بزرگ در جاده سالند قبل از كمپ راهداري شده كه به علت سقوط اين سنگ،تردد خودروهاي سنگين ممكن نيست و پاكسازي مسير مذكور نيازمند اقدام راه و شهرسازي است.
بخشدار شهيون با بيان اينكه امكان برقراري ارتباط با برخي روستاهاي اين بخش امكان پذير نيست گفت:برخي روستاها از جمله روستاي دورك در بارندگي جمعه شب دچار آبگرفتگي معابر شدند.
بخشدار سردشت دزفول گفت:تاكنون حادثه اي از بروز خسارت و مشكل در اين بخش گزارش نشده است.
بارندگي و تندباد بامداد روز شنبه موجب شكستن تعدادي درخت ،سقوط تابلو و خسارت به زيرساخت هاي شهري دزفول شد.
رئيس اداره هواشناسي دزفول نيز گفت:شامگاه جمعه تندباد با سرعت 40 كيلومتر بر ساعت دزفول را در نورديد ضمن اينكه از جمعه شب تاكنون 6 ميليمتر بارندگي در اداره هواشناسي و پنج ميليمتر در سطح شهر دزفول ثبت شده است.
علي كرمي دماي كنوني هواي دزفول را 25 درجه اعلام كرد كه نسبت به ديروز يك درجه افزايش يافته است و گفت:رطوبت فعلي هواي دزفول 65 درصد مي باشد.
وي حداقل و حداكثر دماي 24 ساعت گذشته دزفول را به ترتيب 19 و 33 درجه اعلام كرد و افزود:از ابتداي سال زراعي تاكنون 241،6 ميليمتر بارندگي در دزفول ثبت شده كه نسبت به سال گذشته همين موقع 53 درصد افزايش بارندگي و نسبت به بارندگي بلندمدت 18 درصد كاهش را نشان مي دهد.
بارش بيش از 47 ميلي متر باران در هفته گذشته در دزفول نيز موجب طغيان مسيل ها ، جاري شدن رودخانه هاي فصلي و آبگرفتگي تعدادي از عشاير ساكن اين شهرستان شد.
بارندگي شديد و تند باد هفته گذشته افزون بر 266 ميليارد ريال به مزارع گندم،كلزا و ذرت اين شهرستان خسارت زد.
7278/6068

سرخط اخبار استان‌ها