۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۲۰
کد خبر: 82898385
T T
۰ نفر
دوره هاي آموزشي پيش از ازدواج اجباري شود

قم- ايرنا- معاون امورساماندهي جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اجباري شدن دوره هاي آموزشي پيش از ازدواج را در كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي مطرح كرده ايم در صورت تاييد، تبديل به قانون مي شود.

به گزارش ايرنا،محمد مهدي تندگويان روز پنجشنبه درهمايش 'تولد دوباره عشق' در فرهنگسراي جوان قم اظهار داشت: در صورتي كه برگزاري اين دوره ها قانوني شود نقش مهمي در تحكيم بنيان هاي خانواده در سراسر كشور دارد.
وي افزود: با امكاناتي كه داريم درصدد هستيم تا دوره هاي آموزشي پيش از ازدواج به رسميت شناخته شود و به صورت رايگان خدمات آموزشي را ارائه كند.
وي با بيان اين كه دوره هاي آموزشي پيش از ازدواج به صورت تقريبي در همه استان ها انجام مي شود، گفت: در اين دوره ها كتاب هاي آموزشي و مهارتي و لوح هاي فشرده دراختيار زوج ها قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: در حوزه جوانان و موضوع هاي خانواده با مسائل نوپديد روبرو هستيم كه بايد آموزش ها گسترش پيدا كند تا سطح فرهنگ و دانش زوج هاي جوان را در استحكام بنيان هاي خانواده ارتقا بخشيم.
تندگويان با اشاره به اين كه تا پايان دولت دوازدهم بايد 800 مركز مشاوره ازدواج در سراسر كشور فعال كنيم گفت: طي سه سال گذشته 200 مركز با فعاليت سازمان هاي مردم نهاد خدمات مشاوره اي و آموزشي به زوج ها ارائه مي كردند كه اين روند ادامه دارد.
معاون امورساماندهي جوانان وزارت ورزش و جوانان بيان داشت: همچنين 200 مركز ديگر در نوبت دريافت مجوز است.
وي با تاكيد بر اين كه 10 درصد آمار طلاق جوانان كاهش يافته است گفت: اين آمار نشانگر تاثير برگزاري دوره هاي آموزشي و مشاوره اي در سراسر كشور است.
تندگويان افزود: براي توسعه مراكز مشاوره اي تسهيلات كم بهره از صندوق كارآفريني اميد به متقاضيان در نظر گرفته شده است تا به متقاضيان و سازمان هاي مردم نهاد در اين حوزه ارائه شود.
وي با بيان اين كه بر روي دوره آموزشي زوج هاي در آستانه طلاق قم پايش صورت مي گيرد گفت: الگوي خوبي در استان قم با هماهنگي دادگستري ارائه شده است كه بايد بررسي بر روي آن انجام شود تا در صورت تاثيرگذار بودن با همكاري وزارت دادگستري در سطح كشور اجرايي كنيم.
وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر دوره هاي آموزشي پيش از طلاق در بعضي از استان ها در حال اجراست كه بايد با هماهنگي نهادهاي مربوطه به صورت جدي تر مورد توجه قرار گيرد.
يازدهمين همايش تولد دوباره عشق با رويكرد مديريت دانش و‌توانمندي سازي زوج هاي متقاضي طلاق با همكاري دادگستري در قم برگزار شد.
8138/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها