۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۳۱
کد خبر: 82897739
T T
۰ نفر
31 تن از سران مفسد اقتصادی شناسایی شدند

همدان- ایرنا- رئیس فراكسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: 31 تن از سران مفسد اقتصادی كشور شناسایی شده و فهرستی از اسامی آنها در اختیار سران قوا قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، امیر خجسته شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای كمیته برنامه ریزی شهرستان همدان بیان كرد: اسامی این افراد در اختیار روسای قوا قرار گرفته است و امید می رود با این افراد برخورد شود.
وی با تاكید بر اینكه قوه قضائیه به صورت علنی با مفسدان اقتصادی برخورد كند، افزود: همچنین مجلس شورای اسلامی نیز باید گلوگاه و روزنه های تخلفات اقتصادی را ببندد.
خجسته اضافه كرد: 6 هزار و 431 خودرو به صورت قاچاق وارد كشور شده بود كه با رسانه ای شدن این موضوع برخی مطالب اینجانب را فاقد سندیت دانستند.
رئیس فراكسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی عنوان كردم سند قاچاق خودرو به كشور موجود و قابل ارایه است، آمار یاد شده، تایید شد.
وی اضافه كرد: با وجود حاشیه سازی ها، هم اینك فیلمی در زمینه قاچاق خودرو به داخل كشور توسط اینجانب منتشر شده است.

*** وجود 15هزار میلیارد ریال سرمایه سرگردان در دست مردم
نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با بیان اینكه باید به معیشت مردم توجه شود، بیان كرد: 15 هزار میلیارد ریال سرمایه سرگردان در دست مردم وجود دارد.
وی تاكید كرد: مردم در نحوه هزینه كرد این سرمایه، سرگران هستند در حالیكه اگر سه درصد این سرمایه به هر سمتی هدایت شود بحران ایجاد می كند.
خجسته با بیان اینكه شاهد رشد موسسات مشكل ساز بودیم، افزود: برای پایان دادن به تجمع سپرده گذاران و رفع مشكل این موسسات 200 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
وی اضافه كرد: مردم بخاطر برخوردهای نامناسب برخی نهادها گلایه مند هستند، در حالیكه مسئولان باید خادم و خدمتگزار مردم باشند.

*** آب، برق و گاز مدارس رایگان شد
عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: هزینه خدماتی نظیر آب، برق، گاز مدارس كشور برای تمامی مدارس رایگان است.
حمیدرضا حاجی بابایی اضافه كرد: همچنین به دولت اجازه داده شده است كه بدهی خود به بخش خصوصی را از طریق تهاتر پرداخت كند.
وی اضافه كرد: با اجرای این طرح با همكاری بانك ها، 100 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به بخش خصوصی تسویه می شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت بیان كرد: از شنیدن میزان دریافتی میزان پاداش برخی از مدیران در اسفند سال گذشته ناراحت شدم.
حاجی بابایی افزود: طبق اخبار موثق و مستند شماری از افرادی كه اسفند 96 بازنشست شدند حدود 12 میلیارد ریال پاداش پایان خدمت دریافت كردند.
وی اضافه كرد: این درحالیست كه معلمی را می شناسم كه با چند فرزند هم اینك ماهانه 12 میلیون ریال ماهانه حقوق دریافت می كند.
نماینده همدان در خانه ملت اظهار كرد: این موضوع را در نشستی به رئیس جمهوری منعكس و عنوان كردم چنین ظلم هایی نباید در ایران باشد.

** 22 طرح ملی راكد به چرخه بازگشت
وی گفت: 22 طرح ملی این استان در طول زمان حذف و فراموش شده بودند كه با همت مسئولان موفق به راه اندازی این طرح ها شدیم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: حركت انقلابی و جهش ریلی در این استان شكل گرفته كه ماحصل آن دریافت مصوبه برقی كردن راه آهن همدان - تهران است.
حاجی بابایی اضافه كرد: 650 میلیارد ریال در ردیف بودجه برای این طرح پیش بینی و این ردیف از شمولیت شركت زیرساخت ها جدا و به شركت راه آهن وصل شده است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی راه آهن همدان - ملایر خرداد امسال آغاز می شود و راه آهن همدان - تهران از طریق بیجار و با هزینه كرد 101 میلیارد ریال به خط ریلی زنجان وصل می شود.
7526/2090