۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۵۳
کد خبر: 82897501
T T
۰ نفر
گفت‌وگوهای اسلام ومسیحیت نقش مهمی در تعاملات تهران و آتن دارد

آتن - ایرنا - ایروتیموس دوم اسقف اعظم یونان در دیدار با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزاری دور هفتم گفت ‌وگو های اسلام و مسیحیت ارتدوكس را مثبت ارزیابی كرد و گفت: گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت نقش مهمی در تعاملات یونان و ایران دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آتن، ابوذر ابراهیمی ‌تركمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه برنامه‌های خود در یونان، پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با ایروتیموس دوم، اسقف اعظم یونان دیدار و در خصوص همكاری‌های بیشتر در زمینه‌های فرهنگی و تقویت گفت‌ و گو های بین ادیان، تبادل نظر كرد.
ایروتیموس دوم با تأكید بر ضرورت پیشبرد گفت‌وگو بین تمامی ادیان، آمادگی كلیسای ارتدوكس یونان جهت كمك به پیشبرد این مهم را اعلام و خواستار تقویت ارتباطات بین ادیان الهی و اجرای طرح‌های همكاری مشترك برای پیشرفت امور و برقراری صلح عادلانه در جهان شد.
وی همچنین، برگزاری دور هفتم گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت ارتدوكس را مثبت ارزیابی كرد و گفت: ادامه این دور از گفت‌ و گوها در تهران می‌تواند نقش بسزایی در تعاملات دو كشور داشته باشد.
ایروتیموس دوم ابراز امیدواری كرد برای حل معضلات كنونی جهان بتوان به نقطه مشتركی رسید كه این اتفاق مشترك، همان ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌هاست.
در ادامه این دیدار، ابراهیمی‌تركمان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر نقش گفت‌وگوهای دینی و رهبران دینی برای حل مشكلات جهان و ترویج ارزش‌های الهی تأكید كرد.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت‌وگو را بهترین وسیله برای ارتباط طرفین عنوان كرد و گفت: گفت‌‌وگو نگرش‌های پیروان ادیان را توسعه می‌دهد و تنها راه مستقیم رسیدن به درك متقابل اعتقادی و دینی ادیان از یكدیگر است.
وی همچنین، ابراز امیدواری كرد برگزاری دور هفتم این گفت‌وگوها به همدلی رهبران و پیروان ادیان نسبت به ادیان و مقدسات طرف‌های گفت‌وگو از همدیگر منجر شود.
بنابر اعلام این خبر، ابراهیمی‌تركمان در ادامه برنامه دیدار رسمی با وزیر فرهنگ و امور دینی و وزیر آموزش و امور مذهبی این كشور و ایروتیموس دوم، اسقف اعظم یونان از مجموعه كلیسای اسقف اعظم، بازدید كرد.
اروپام ##462##1590

سرخط اخبار فرهنگ