۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۱۱
کد خبر: 82897392
T T
۰ نفر
پیكر استاد فلسطینی با همراهی خانواده اش از مالزی انتقال یافت

كوالالامپور- ایرنا- سفیر فلسطین درمالزی گفت: پیكر 'فادی البطش' استاد فلسطینی كه یكم اردیبهشت ماه جاری در كواالالامپور كشته شد،با همراهی همسر وسه فرزندش امشب از فرودگاه این شهر به مقصد مصر انتقال یافت.

'داتو انور الآغا' سفیر فلسطین در مالزی شامگاه چهارشنبه به ایرنا افزود: پیكر البطش ظهر امروز در مسجدی كه امام جماعت آن بود تشییع و پس از اقامه نماز بر آن، به فرودگاه كوالالامپور انتقال یافت.
وی افزود: ' ایناس البطش' همسر و فرزندان استاد، پیكر وی را در بازگشت به غزه در فلسطین اشغالی همراهی می كنند.
ایناس البطش پیشتر به یكی از رسانه های مالزی گفته بود به همراه فرزندانش به غزه بازخواهد گشت.
مراسم تشییع پیكر استاد فلسطینی دانشگاه كوالالامپور با حضور اعضای خانواده ، دوستان و بستگان، دانشجویان و همكاران استاد، گروههای زیادی از نهادهای مدنی و جمعیت های خیریه و اعضای سفارت فلسطین در مالزی برگزار شد.
قرار است پیكر البطش از طریق مرز رفح در مصر به فلسطین اشغالی منتقل شود.
'داتو انور الآغا' سفیر فلسطین در مالزی گفته بود كه مقام های مصر موافقت كردند تا پیكر استاد فلسطینی از طریق مرز این كشور به زادگاهش در غزه منتقل شود.
البطش» كه امام جماعت مسجدی در محله «ستاپك» كوالالامپور در نزدیكی خانه‌اش بود، سحرگاه روز شنبه (1 اردیبهشت) هنگامیكه برای اقامه نماز صبح در راه مسجد بود، توسط دو موتور سوار هدف حمله قرار گرفت و به ضرب بیش از 10 گلوله كشته شد.
پدر و اعضای خانواده ساكن غزه «البطش» پیش از این خواستار بازگشت پیكر وی به محل زادگاهش شده بودند.
بستگان «فادی البطش»، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را مسئول ترور دانشمند فلسطینی می‌دانند.
وی در طول 10 سال زندگی در مالزی شخصیتی علمی و مورد احترام و نزدیك به فعالان اجتماعی و خیرین این كشور بود و از همین رو از وی به عنوان امام فلسطینی یاد می شد.
برخی نهادهای مدنی مالزیایی از جمله «اقصی شریف»، «ویوا فلسطین»، «محافظت از بشریت مالزی» و شماری دیگر از چهره‌های جامعه مدنی این كشور با انتشار بیانیه و ارسال پیام‌های تسلیت، كشته شدن استاد دانشگاه و امام فلسطینی را محكوم كردند.
آساق **241**1599