۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82897132
T T
۰ نفر
راهبرد دشمنان تغییر نگاه مردم و مسئولان است

مشهد- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: اصلی ترین راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی تغییر نگاه مردم، مسئولان و نیروهای مدافع نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان روز چهارشنبه در چهلمین همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای كشور در مشهد افزود: بر اثر این تغییر می توان با بزرگنمایی مشكلات و چالشها و كوچك نمایی داشته ها و دستاوردها مردم را به ناامیدی و یاس رساند.
وی ادامه داد: بهترین ابزار برای اجرای این راهبرد هم فضای مجازی است بطور مثال در اعتشاشات دی ماه پارسال بین 100 تا 150 هزار نفر در 100 شهر كشور شركت داشتند اما دشمنان این تعداد را چنان بزرگنمایی كردند كه گویی كشور در معرض انقلاب قرار گرفته است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی جریانی معتقد بود كه بدون همراهی با غرب نمی توان كشور را اداره كرد اما پس از 40 سال ادعای نیروهای انقلابی به اثبات رسید كه آمریكا قابل اعتماد نیست و همان شیطان بزرگ است.
وی افزود: تمامی مشكلات قابل حل است مشروط بر این كه به تواناییهای خود تكیه كنیم و در این مسیر روحیه اشرافیگری و تجمل گرایی به خصوص در بین مسئولان مانعی بزرگ است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ادامه داد: در 40 سال گذشته هركس كه توسط غربال كنار گذاشته شد مدعی شد نظام جمهوری اسلامی ایران به بن بست رسیده و در حال فروپاشی است. در واقع این افراد به جای دیدن عیوب خود و اصلاح آنها بن بست خود را به نظام نسبت دادند و می دهند.
وی گفت: برخی گمان می كنند انقلاب اسلامی یك رودخانه معمولی است كه با یك بیل و دو سه كف دست خاك از حركت می ایستد و یا تغییر مسیر می دهد در حالی كه این پندار توهمی بیش نیست. انقلاب اسلامی ایران رودخانه نیست بلكه سیل عظیمی است كه خودش راه باز می كند و موانع را از میان بر می دارد. انقلاب اسلامی ایران درخت بی ریشه ای نیست كه با بادی از جا كنده شود و اگر برگهایی از این درخت ریزش می كند برگهای با طراوتی نیز بر آن می روید.
حجت الاسلام محمدیان افزود: دشمن در پی اغتشاشات دی ماه 1396 كشور در پی القا ناكارآمدی و ایجاد یاس از اصلاح نظام بود كه دوستان نادانی نیز به دام این دسیسه دشمن افتادند.
1922/1858