۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 82896983
T T
۰ نفر
52 درصد پرونده های نظام پزشكی خراسان جنوبی منجر به محكومیت شد

بیرجند - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی نظام پزشكی استان خراسان جنوبی گفت: 40 پرونده شكایت از مهر سال گذشته تا 30 فروردین امسال به سازمان نظام پزشكی استان ارجاع و 52 درصد آنها منجر به صدور حكم محكومیت شد.

به گزارش ایرنا كاظم قائمی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این پرونده ها در 18 جلسه مورد بررسی قرار گرفت كه در ادامه 40 درصد به حكم برائت و بقیه منجر به رضایت شد.
وی گفت: بیشترین میزان شكایت ها در این مدت بنا به شرایط سختی كار و اطلاع نداشتن مردم از عارضه های بیماری به ترتیب مربوط به گروه جراحان، زنان و زایمان و جراحان عمومی بوده است.
وی با بیان اینكه پرونده های محكومیت بیشتر در حد تذكر و تخلف بوده تا قصور اظهار كرد: این مهم نشان می دهد كه برخلاف تصور مردم از رسیدگی نكردن پرونده های پزشكی، اما به تك تك این پرونده ها به صورت دقیق و بدون هر گونه ملاحظه رسیدگی می شود.
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشكی استان خراسان جنوبی افزود: تمامی شكایات توسط دادیار مورد بررسی قرار می گیرد و اگر به تشخیص دادستان قصوری صورت گرفته باشد به هیات بدوی ارجاع می شود.
وی گفت: در هیات بدوی یكی از قضات مورد تایید دستگاه قضا، مدیركل پزشكی قانونی و پنج نفر از پزشكان مربوط به تخصص های متفاوت حضور دارند و افراد پس از صدور حكم 20 روز فرصت دارند به رای هیات بدوی اعتراض كنند.
قائمی اظهار كرد: از تعداد 40 پرونده، 23 پرونده به تجدید نظر ارجاع شد كه تاكنون 19 پرونده منجر به رای شده و چهار پرونده در حال بررسی است.
وی با بیان اینكه پرونده ها در محاكم تجدید نظر به صورت كامل بررسی و بازخوانی می شود افزود: شاكیان از نحوه رسیدگی مطلع هستند و حقی از كسی ضایع نمی شود.
وی از تمامی بیماران درخواست كرد در خصوص هرگونه شكایت سازمان نظام پزشكی را امین خود بدانند و در نظر داشته باشند كه اعضای این سازمان از هیچ تلاشی در احقاق حق چشم پوشی نمی كنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند همچنین توجه به توریسم درمانی را از مهمترین مباحث پیش روی بهداشت و درمان استان بیان كرد و گفت: در این میان ضمن ایجاد جاذبه برای جذب پزشك های متخصص، باید نحوه خدمت رسانی و حضور پزشكان متخصص خراسان جنوبی به كشورهایی همچون عراق و افغانستان بیش از پیش معرفی شود.
وی تاسیس بیمارستان خصوصی را از مهمترین نیازهای بهداشت و درمان استان دانست و بیان كرد: طبق قولی كه از وزیر بهداشت گرفته شده است امیدواریم با حضور ایشان تا قبل از ماه مبارك رمضان در استان، اقدام های مفیدی را در حوزه بهداشت و درمان برداریم.
سازمان نظام پزشكی خراسان جنوبی دارای چهار مركز در بیرجند، قاین، فردوس و طبس است.
3215*3028