۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۲۱
کد خبر: 82896601
T T
۰ نفر
ژاپنی ها در طرح های زیربنایی چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری می كنند

شهركرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری از اعلام سرمایه گذاری ژاپنی ها برای اجرای طرح هایی زیربنایی و تولید انرژی های نو تجدید پذیر در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه سه شنبه در نشست با گروه سرمایه گذاران ژاپنی تاكید كرد: چهارمحال و بختیاری زمینه ها، فرصت ها و ظرفیت های فراوانی در حوزه های آب، تصفیه خانگی آب آشامیدنی و فاضلاب، سدسازی، شبكه آبیاری، راه، راه آهن، صنایع تبدیلی و تكمیلی محصولات كشاورزی، گردشگری، هتل سازی و اجرای مجموعه های تفریحی و رفاهی دارد.
وی افزود: زیرساخت های سرمایه گذاری به منظور اجرای طرح های مختلف از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری فراهم است.
عباسی تصریح كرد: اجرای طرح های سرمایه گذاری تولید انرژی های نو و تجدیدپذیر از مهمترین اولویت های چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
وی با اشاره به حضور ایل بختیاری به عنوان دومین جمعیت عشایری كشور در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اجرای پكیج های كوچك تولید انرژی برای این قشر ضروری است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار كرد: این استان بام ایران و محل مناسبی برای تابش نور خورشید و برخوردار از دمای مطلوب در اجرای طرح های انرژی خورشیدی است.
وی گفت: به همین منظور پس از بازبینی نهایی گروه سرمایه گذار ژاپنی از مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری نسبت به تعیین محل برای واگذاری زمین مورد نیاز و انعقاد تفاهم نامه همكاری بین دو طرف اقدام می شود.
عباسی تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران معافیت های مالیاتی و شرایط مطلوبی برای حضور سرمایه گذاران در مناطق مختلف كشور فراهم كرده است.
وی افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری یكی از مهمترین مزیت های این استان در زمینه جذب و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف این استان می باشد.
عباسی اظهار كرد: دولت قصد دارد تا 36 هزار طرح نیمه تمام خود را برای تكمیل و بهره برداری سریع تر در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تولید و استفاده از پنج هزار مگاوات انرژی نو در برنامه ششم توسعه كشور مورد تاكید است.
محمد خالدی تاكید كرد: براساس برنامه ششم توسعه كشور سالانه بایستی یكهزار مگاوات انرژی نو در ایران تولید و استفاده شود، اما برای اجرای این برنامه هیچ اعتبار دولتی پیش بینی نشده و انجام تمامی آن از طریق بخش خصوصی خواهد بود.
خالدی تصریح كرد: قانونگذار مابه التفاوت انرژی های هر سال را در قانون برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران پیش بینی كرده است.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: استاندار چهارمحال و بختیاری برای اجرای طرح های مختلف سرمایه گذاری در این استان عزم جدی و اعتقاد راسخ دارد.
وی گفت: نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی همواره برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری با هدف تسریع در روند توسعه ای در بخش های مختلف این استان تلاش داشته اند.
مدیركل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: زمینه اجرای طرح های انرژی خورشیدی در استان شناسایی و به سرمایه گذاران این بخش ارائه می شود.
ملك محمد قربانپور تاكید كرد: به همین منظور مسئولان مقدمات سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های لازم آمادگی دارند.
به گزارش ایرنا، بنابر اظهار نظر كارشناسان، این استان در حوزه انرژی خورشیدی تا ظرفیت تولید یكهزار مگاوات برق هیچ محدودیتی ندارد، ضمن آنكه وزارت نیرو خرید برق تولیدی ناشی از اجرای طرح های انرژی خورشیدی را تا 20 سال ضمانت می كند.
نماینده گروه سرمایه گذار ژاپنی نیز گفت: دولت ژاپن برای اجرای طرح های انرژی نو یكهزار میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته است.
شویچی نیشیمورا (Shoichi Nishimura) تاكید كرد: البته تاكنون نتوانسته ایم از این اعتبار مبلغی را برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در ایران هزینه كنیم.
وی افزود: ایران نسبت به ژاپن ظرفیت تولید 2.3 برابر برق از پنل های خورشیدی را دارد.
مجری نیروگاه های تجدیدپذیر شركت برق منطقه ای اصفهان نیز گفت: مجوز اجرای طرح های تولید برق تا سقف هفت مگاوات از طریق شركت های توزیع نیروی برق صادر می شود.
محمود احمدی تصریح كرد: برق منطقه ای اصفهان هیچ محدودیت و مخالفتی برای همكاری به منظور اجرای طرح های انرژی خورشیدی در چهارمحال و بختیاری ندارد.
وی اظهار كرد: شركت برق منطقه ای اصفهان برای اجرای دو طرح با ظرفیت 10 مگاوات در لردگان و یك طرح 10 مگاواتی در سامان به منظور ثبت ولتاژ 20 كیلوولت آمادگی دارد.
گروه سرمایه گذار ژاپنی به منظور بررسی زمینه های مختلف سرمایه گذاری در حوزه انرژی های خورشیدی به مدت 2 روز نقاط مختلف این استان را به صورت میدانی بررسی می كنند.
7362/6021