۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82892602
T T
۰ نفر
1.1 تن چوب تاغ قاچاق در جنگل فخره كشف شد

كاشان- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان آران و بيدگل از كشف و ضبط 1.1 تن چوب تاغ از قاچاقچيان در جنگل هاي فخره اين شهرستان خبر داد.

رضا شفيعي روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: بر اساس گزارش هاي دريافتي يك قاچاقچي چوب تاغ در محدوده جنگل هاي فخره ابوزيدآباد در روزهاي گذشته اقدام به قطع گسترده درختان و انتقال آنها به انباري در يك شهرك كارگاهي كاشان كرده بود.
وي افزود: يگان حفاظت روز جمعه با حكم دادستان آران و بيدگل و همكاري نيروي انتظامي كاشان در عملياتي 800 كيلوگرم چوب قاچاق تاغ جمع آوري شده و يك دستگاه خودروي پرايد حاوي 300 كيلوگرم چوب تاغ را در اين كارگاه واقع در شهرك اميرالمومنين كاشان كشف و ضبط كردند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آران و بيدگل بيان كرد: همچنين يك كوره زغال در اين كارگاه كشف شد و 2 نفر متخلف به همراه يك دستگاه خودرو و محموله كشف شده، تحويل مراجع قضايي شدند.
او با اشاره به كاهش 50 درصدي قاچاق چوب در سال 1396 نسبت به سال پيش از آن در آران و بيدگل بيان كرد: افزايش جريمه قطع هر اصله درخت به 30 ميليون ريال، افزايش گشت هاي منابع طبيعي و متلاشي شدن چند گروه سابقه دار قاچاقچي از جمله علت هاي اين كاهش چشمگير است.
به گفته شفيعي، سال گذشته در مجموع 10 تن چوب تاغ در آران و بيدگل كشف شد و 20 نفر از قاچاقچيان به همراه محموله ها در 15 عمليات جداگانه دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
شهرستان آران و بيدگل با 605 هزار هكتار وسعت داراي 103 هزار هكتار كانون بحران و يكي از مناطق در معرض خطر فرسايش بادي و توفان هاي ماسه اي كشور محسوب مي شود.
اين شهرستان با برخورداري از 120 هزار هكتار جنگل هاي دست كاشت تاغ در فاصله 215 كيلومتري شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

سرخط اخبار استان‌ها