۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82891928
T T
۰ نفر

جشنواره بازيهاي بومي شرق كشور در سبزوار پايان يافت

۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82891928
جشنواره بازيهاي بومي شرق كشور در سبزوار پايان يافت

سبزوار- ايرنا- رئيس هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي محلي خراسان رضوي گفت: جشنواره بازيهاي بومي و محلي شرق كشور، نكوداشت شهداي منطقه، عصر جمعه با اعلام تيم ها و نفرات برتر در شهر ششتمد سبزوار پايان يافت.

محمدرضا خوش باطن در جمع خبرنگاران افزود: در بخش مردان تيم خراسان جنوبي به مقام قهرماني رسيد و 2 تيم خراسان شمالي و جوين از خراسان رضوي به طور مشترك عنوان دوم و سيستان و بلوچستان عنوان سوم اين مسابقات را كسب كردند.
وي اظهار كرد: در رشته هفت سنگ مردان نيز تيم هاي خراسان جنوبي، خراسان رضوي و سيستان و بلوچستان به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
وي ادامه داد: در رشته چوب كشي وزن كمتر از 70 كيلوگرم، شاهين كريم زاده از خراسان شمالي، مصطفي لولو از خراسان جنوبي و محمدكاظم قاضيان از خراسان رضوي به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را كسب كردند.
خوش باطن افزود: در چوب كشي وزن زير 80 كيلوگرم نيز رضا آذين از خراسان جنوبي، حامد ترك از گلستان و حسين شيخي زاده از سيستان و بلوچستان به ترتيب مقام هاي اول تا سوم اين مسابقات را كسب كردند.
وي اظهار كرد: در رشته طناب كشي نيز تيم هاي مشهد و جوين از خراسان رضوي و تيم خراسان شمالي به ترتيب اول تا سوم شدند.
خوش باطن افزود: در بخش بانوان نيز در رشته چوب كشي كمتر از 70 كيلوگرم تيم هاي تربت جام، خراسان جنوبي و گلستان و در وزن 60 كيلوگرم نيز كاشمر، ششتمد و جوين خراسان رضوي مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
رئيس هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي محلي خراسان رضوي گفت: در رشته هفت سنگ بانوان تيم خليل آباد و 2 بخش مركزي و احمد آباد مشهد اول تا سوم شدند .
نخستين جشنواره بازيهاي بومي و محلي شرق كشور از ديروز در شهر ششتمد سبزوار با حضور 330 ورزشكار از 25 تيم منتخب از شهرستان هاي خراسان رضوي و پنج تيم از استانهاي گلستان، سيستان و بلوچستان، خراسان شمالي و خراسان جنوبي آغاز شد.
اين مسابقات در رشته هاي هفت سنگ، چوب كشي و طناب كشي در 2 بخش مردان و زنان و در رده سني بزرگسالان برگزار شد.
ششتمد در 30 كيلومتري جنوب مركز شهرستان سبزوار و سبزوار در 23 كيلومتري غرب مشهد واقع است.
8145/7495/5132