۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۴۵
کد خبر: 82890536
T T
۰ نفر
نظام رتبه بندي رانندگان تاكسي تهران امسال تدوين مي شود

تهران- ايرنا- مدير عامل سازمان تاكسيراني شهر تهران گفت: نظام رتبه‌بندي تاكسي ران ها امسال تدوين مي شود.

عليرضا قنادان عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه به زودي برنامه مدرن‌سازي تاكسي‌ها رونمايي مي‌شود، اظهار كرد: علاوه بر مدرن سازي تاكسي‌ها در صدد آن هستيم كه شغل تاكسيراني به عنوان يك شغل و نه اجبار تعريف شود ، به گونه‌اي كه در حال حاضر افراد به اجبار به سمت تاكسيراني مي آيند اما بايد شرايط را به گونه‌اي فراهم كنيم كه افراد، تاكسيراني را به عنوان شغل انتخاب كنند.
وي با بيان اينكه در حوزه اقتصاد تاكسيراني بايد وارد شويم، افزود: در گذشته نظام تاكسيراني بر برخورد سلبي بوده اما نظام رتبه بندي را براي تاكسيران‌ها انتخاب كرده‌ايم كه بر اساس آموزش رتبه بندي ‌شوند.

** 80 هزار تاكسيران در تهران وجود دارد
قنادان با بيان اينكه در گذشته در تقسيم بندي تاكسيراني و رتبه بندي تاكسيران خوب و بد نداشتيم گفت:‌حدود 80 هزار تاكسيران داريم كه بايد شرايطي فراهم شود كه از افراد خوب تقدير كنيم.
وي با بيان اينكه بايد مدل كسب و كار تاكسيرانان را تغيير دهيم گفت: بايد شركت‌هاي نوپا و بخش خصوصي با توان بالا وارد كار شوند تا با ايجاد محيطي رقابتي بتوان خدمات بهتري به شهروندان داد.

** بيش از 4 هزار تاكسي نوسازي شدند
مدير عامل سازمان تاكسيراني تهران ادامه داد: در سال گذشته 4 هزار و 500 تاكسي در سطح شهر تهران نوسازي شد و در حال حاضر 10 هزار تاكسي در صف نوسازي قرار دارند.
مدير عامل سازمان تاكسيراني تهران با بيان اينكه سهم تاكسيرانان در جابه جايي مسافران روزانه 4 ميلون و 200 هزار مسافر است افزود: در لايحه جديد مدل نرخ قيمت گذاري را تغيير داده ايم و بر اساس وضعيت آب و هوا و ... كرايه‌ها تغيير مي‌كند.
وي يادآور شد: براي سرويس‌هاي اينترنتي نيز بر اساس كارآيي تعيين نرخ كرده‌ايم و به جاي آنكه براي سرويس‌هاي اينترنتي نرخ مشخصي تعيين كنيم از منفي 35 تا مثبت 80 قيمت تعيين كرديم و بسته به ناوگان مدرن و... تغيير مي‌كند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني با بيان اينكه از بهمن‌ماه دستورالعملي صادر شد كه شركت‌ها حق ندارند شارژ ثابت از تاكسيران‌ها اخذ كنند اظهار كرد: تنها شركت‌ها مجاز هستند بر اساس خدمات مسافري كه به تاكسي‌ها مي دهند تا 10 درصد حق شارژ دريافت كنند.
تهرام/7243//1348
۰ نفر