۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۳۹
کد خبر: 82890382
T T
۰ نفر
سه هزار ميليارد تومان به اشتغالزايي كرمانشاه اختصاص يافت

كرمانشاه - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري كرمانشاه با تاكيد براينكه با خريد كالاي ايراني در كنار توليدكنندگان هستيم، گفت: سه هزار ميليارد تومان تسهيلات كم بهره براي اشتغالزايي استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ايرنا، رضا رحيمي روز چهارشنبه در مراسم معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كه در اتاق بازرگاني كرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با حمايت از كالاي داخلي، ويترين مغازه هاي كرمانشاه نيز مملو از عرضه محصولات داخل خواهد شد.
وي با بيان اينكه ايجاد بازار 80 ميليوني خريد در كشور در گرو حمايت از كالاي داخلي است، گفت: فرهنگ افتخار به خريد كالاي خارجي نادرست است و بايد براي از بين رفتن آن همه تلاش كنيم.
رحيمي ادامه داد: حمايت از كالاي داخلي كشور كشور را به تعالي و توسعه مي رساند چنانچه در گذشته نيز محصولات خوب و با كيفيتي در كشور و استان توليد شده كه توليدات ايران خودرو كرمانشاه نمونه اي از آن است.
در ادامه سرپرست سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه بر لزوم توجه جدي به اين حوزه به ويژه در استان كرمانشاه تاكيد كرد.
نعمت الله حقيقي، به صدور 49 پروانه‌ بهره برداري صنعتي در استان در سال هاي 93 و 94 اشاره كرد و گفت: اين ميزان در سال 95 به 116 مورد و در سال گذشته به 117 مورد رسيد و طي 2 سال اخير 170 واحد صنعتي راكد كرمانشاه فعال شد.
وي با بيان اينكه صدور گواهي طرح هاي تحقيق و توسعه در 2 سال اخير به 80 مورد رسيده، افزود: همچنين براساس آخرين آمار اعلام شده تعداد پروانه‌هاي صنفي صادر شده در اين مدت به 16 هزار مورد رسيده است.
به گفته حقيقي، رشد تقريبي 16 برابري پروانه هاي اشتغال خانگي و خرد در استان در سال گذشته نسبت به سال هاي 93 و 94 را از ديگر اقدام هاي مطلوب در توسعه اشتغالزايي استان بوده است.
اين مسئول يادآور شد، از سوي ديگر برنامه هايي براي سرمايه‌ گذاري يك هزار ميليارد توماني در قالب بهره برداري از 120 واحد صنعتي در نظر گرفته شده كه با اين اقدام ها يك سال طلايي در انتظار استان است.
در پايان اين مراسم، محسن رستمي به عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه معرفي شد و از زحمات نعمت الله حقيقي رئيس سابق اين سازمان تقدير شد.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت داراي يك هزار واحد توليدي با 30 هزار نفر اشتغالزايي است.
8066/7460