۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82890244
T T
۰ نفر
توانمند سازی خبرنگاران قم اولویت كاری خانه مطبوعات است

قم- ایرنا- مدیرعامل خانه مطبوعات قم گفت: توانمند سازی اصحاب رسانه این استان در بعد آموزشی و اقتصادی و رفاهی در اولویت فعالیت های خانه مطبوعات است.

مرتضی داستانی به همراه برخی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات قم روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم درنشست صمیمی با خبرنگاران ایرنا افزود: این مجموعه برنامه های گسترده ای را برای توانمند سازی اصحاب قلم تدارك دیده اما برنامه ها درصورت همكاری كلیه خبرنگاران محقق خواهد شد.
وی پیگیری وضعیت مسكن برای خبرنگاران و دیگر امكانات رفاهی ، فراهم كردن مقدمات دوره های آموزشی و جشنواره مطبوعات استان را از جمله اقداماتی دانست كه در اولویت كاری خانه مطبوعات می باشد.
وی اظهار داشت: هیات مدیره خانه مطبوعات از سال گذشته كه فعالیت خود را آغاز كرده، تلاش داشته كه بالا بردن جایگاه كارخبری و تغییر نگاه رسانه به لزوم توجه به كار حرفه ای را دنبال كرده و از سوی دیگر تحكیم جایگاه حقوقی خانه مطبوعات درمیان مسئولان استان پیگیری شد.
داستانی، برنامه ریزی كاری برای سال جدید را از دیگراولویت های كاری خانه مطبوعات ذكر كرد و گفت: تلاش داریم كه كلیه برنامه ریزی های صورت گرفته را به صورت شفاف در اختیار اصحاب رسانه قرار داده و منتظر نقد و ارائه راهكارهای آنان برای بهبود فعالیت های این مجموعه هستیم.
وی وجود خانه مطبوعات قوی در استان را به نفع همه اصحاب رسانه است و گفت: رسانه های فعال در قم با هرنگاه سیاسی و اجتماعی می توانند در فعالیت های این نهاد حضور داشته باشند.
وی با تاكید بر اهمیت حفظ جایگاه خبرنگاری، بیان كرد: خبرنگاران استان ، دغدغه ها و درخواست های خود را در بخش های مختلف به اطلاع خانه مطبوعات برسانند و از این طریق پیگیر خواسته های خود باشند.
داستانی با بیان این كه ساماندهی فعالیت های خبری در قم بدون حضور اصحاب رسانه، امكان پذیر نیست، گفت: خانه مطبوعات متعلق به جریان خاصی نیست و همه رسانه های استان باید برای تقویت جایگاه آن تلاش كنند.
وی افزود: افزایش كمیت و كیفیت فعالیت های خبری در قم از جمله اولویت های خانه مطبوعات استان است كه از طریق برگزاری كارگاه های آموزشی پیشرفته و حضور استادان برجسته خبرنویسی در قم، دنبال می شود.
وی ادامه داد: خانه مطبوعات بهترین بستر برای ایجاد تعامل و گفت و گو میان رسانه های استان است و آن ها می توانند درخواست های صنفی خود را به شكل قانونی و رسمی از این طریق، دنبال كنند.
داستانی، از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه های قم خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور معرفی آثار و تولیدات برتر مطبوعات و رسانه های استان در زمینه های مختلف برنامه ریزی شده و قرار است تا نخستین جشنواره مطبوعات مردادماه امسال همزمان با روز خبرنگار برگزار شود.
در این نشست روح الله كریمی و محمد رضا جایروند ،مسئولان كمیته آموزشی و رفاه توضیحاتی را درخصوص برنامه های خانه مطبوعات در این دو بخش بیان كردند.
برنامه ریزی برای آموزش مستمر ، فراهم آوردن زمینه تعامل خبرنگاران، بررسی مشكلات رسانه ها در داخل مجموعه خانه مطبوعات ، فراهم آوردن زمینه نقد خبرنگاران از خانه مطبوعات و بهره گیری از راهكارهای آنان برای تقویت فعالیت های خبری ، ارتباط مستمر اعضای هیات مدیره با خبرنگاران ، اهمیت تغییر نگاه مسئولان استان نسبت به اصحاب رسانه ، لزوم تشكیل جلسات مختلف همفكری و سیاست گذاری خبری درخصوص مشكلات و معضلات قم با حضور رسانه ها و توجه به رفاه اصحاب قلم ازجمله مواردی بود كه خبرنگاران ایرنا دراین نشست مطرح كردند.
7405/ 6133/