۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82890208
T T
۰ نفر

بندر بوشهر براي پذيرش سرمايه گذاران آماده است

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82890208
بندر بوشهر براي پذيرش سرمايه گذاران آماده است

بوشهر- ايرنا- سرپرست اداره كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: اين بندر براي پذيرش سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي طرح هاي توسعه اي در مجتمع بندري نگين آماده است.

نوراله اسعدي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در مجتمع بندري نگين انواع طرح هاي سرمايه گذاري اعم از اسكله هاي كانتينري، چند منظوره، فله، مايع و صنايع با ارزش افزوده وجود دارد.
وي بيان كرد: برخي از اين طرح ها مطالعات اوليه و مهندسي آنها انجام شده و قابل ارائه به سرمايه گذاران است.
اسعدي ادامه داد: در اين ارتباط يك هيات چيني به عنوان دومين هيات خارجي پس از قطري ها روز گذشته از تاسيسات بندري بوشهر در جزيره نگين بازديد كرد.
وي افزود: در اين سفر يكروزه فرصت هاي سرمايه گذاري مجتمع بندري نگين توسط كارشناسان اداره كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر براي آنها تشريح شد.
اسعدي يادآور شد: بندر بوشهر يكي از بنادر با قدمت در عرصه تجارت و دريانوردي و دومين بندر كانتينري كشور است و بواسطه ايجاد زير ساخت هاي مناسب از گذشته تاكنون آماده هرگونه سرمايه گذاري است.
وي ادامه داد: مجتمع بندري نگين از بخش هاي قابل توجهي براي سرمايه گذاري برخوردار است كه اين امر باعث ترغيب سرمايه گذاران براي بازديد از ظرفيت هاي بندر بوشهر و آشنايي با فرصت هاي سرمايه گذاري اين بندر شده است.
طرح توسعه بندر بوشهر با سرمايه گذاري سه هزار ميليارد ريالي بخش خصوصي در سفر سال 1393 رئيس جمهوري به اين استان آغاز شده است.
در زمان حاضر احداث ترمينال كانتينري در 15هكتار فاز نخست جزيره نگين با 300 متر اسكله و ظرفيت پذيرش كشتي هاي 50 هزار تني از جمله طرح هاي در دست اجراست. كه عمليات احداث اسكله پايان يافته و عمليات لاروبي كانل دسترسي آن بتازگي آغاز شده است.
در افق ميان مدت، اين اسكله به 2 پست تبديل و زمين هاي پشتيباني آن به حدود 45 هكتار مي رسد.
علاوه براين احداث ترمينال چند منظوره در بندر نگين در زميني به وسعت 17 هكتار با 300 متر طول و با پذيرش كشتي هاي 50 هزار تني از جمله ديگر طرح هاي در دست اقدام است كه يكي از كارهاي اختصاصي آن ارائه خدمت به كانتينرهاست.
ساخت پايانه اختصاصي صادرات محصولات و مواد مختلف در زميني به وسعت 15 هكتار با 80 متر طول اسكله و ظرفيت پذيرش كشتي هاي 25 تا 30 هزارتني از جمله ديگر طرح هاي در دست اجرا در بندر نگين است.
7212/6043**