۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82888988
T T
۰ نفر

25 درصد صادرات ايران به قطر از فارس است

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82888988
25 درصد صادرات ايران به قطر از فارس است

شيراز- ايرنا- استاندار فارس، با اشاره به صادرات 273 ميليون دلاري كشورمان به قطر گفت: از اين ميزان 70 ميليون دلار معادل 25 درصد اين صادرات مربوط به استان فارس است.

به گزارش دريافتي سه شنبه ايرنا از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، اسماعيل تبادار در ديدار با هيات تجاري و اقتصادي كشور قطر در شيراز افزود: ميزان صادرات كشورمان به قطر در سال 95 حدود 93 ميليون دلار بوده كه سال گذشته (96)به دنبال گسترش روابط ايران با اين كشور حجم واردات اين كشور از ايران نيز افزايش قابل توجهي داشت.
وي مسائل اخير پيش آمده در روابط قطر با عربستان را نيز يادآور شد و بيان كرد:به دنبال بروز مشكلاتي بين اين 2 كشور، جمهوري اسلامي ايران برادران خود در كشور قطر را تنها نگذاشت و روند فعاليت خود در زمينه هاي مختلف از جمله صادرات به اين كشور را با قوت بيشتر ادامه داد و استان فارس نيز در اين ميان بر حجم صادرات خود خصوصا در صادرات محصولات لبني افزود.
استاندار فارس با اشاره به سفر اخير خود به كشور قطر گفت: در اين سفر مقرر شد كارگروهي متشكل از جمهوري اسلامي ايران و كشور قطر به منظور توسعه روابط اقتصادي و تجاري 2 كشور تشكيل شود و مسائل حوزه مصالح ساختماني و خدمات فني نيز به طور جدي در دستور كار قرار گيرد.
تبادار گفت: همچنين در اين ديدار پيشنهاد احداث كارخانه توليد ماكاروني استان فارس به نمايندگي از ايران در كشور قطر نيز مطرح شد و در خصوص سرمايه گذاري كشور قطر در فارس در زمينه فرآوري ميوه و كنسانتره مركبات نيز مذاكراتي انجام شد.
وي حمل و نقل مناسب را يكي از زيرساخت هاي مهم و اساسي توسعه صادرات و تجارت برشمرد و گفت:اميدواريم نتيجه ديدارهاي امروز در شيراز نيز زمينه ساز رونق اقتصادي و توسعه صادرات استان فارس به كشور قطر شود.
او افزود: يكي از نيازهاي كشور قطر ميوه است كه عمدتا از كشور تركيه وارد مي كند اما به دليل مسافت زياد اين 2 كشور از كيفيت محصولات كاسته مي شود كه اين فرصت مناسبي براي فارس است كه به دليل نزديك بوده به كشور قطر محصولات با كيفيت به اين كشور صادر كند كه لازم است تجار فارس با رعايت استانداردهاي لازم و بسته بندي متنوع و مطلوب در اين زمينه فعال تر و تاثيرگذارتر عمل كنند.
استاندار فارس اظهار كرد: تمام بخش هاي دولتي و خصوصي استان آماده همكاري همه جانبه براي توسعه روابط تجاري و رونق اقتصادي با كشور قطر هستند.
او گفت:انتظاراست بازارچه و فضاي مناسب و مطلوبي در كشور قطر به منظور ارائه محصولات و اجناس ايراني با استانداردهاي لازم در اختيار تجار و سرمايه گذاران ايراني بويژه استان فارس قرار گيرد.
6122 /1876

سرخط اخبار استان‌ها