۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82881437
T T
۰ نفر
نخستين المپياد جهاني فناوري‌ نانو فردا برگزار مي‌شود

تهران- ايرنا- ايران از فردا (21 فروردين) ميزبان اولين المپياد جهاني فناوري ‌نانو با حضور نمايندگاني از كشورهاي تايوان، مالزي، روسيه، كره جنوبي، ايران، انگليس، ايتاليا و آلمان است.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمي ايرنا از ستاد ويژه توسعه فناوري نانو، اين المپياد كه به مدت شش روز در پارك فناوري پرديس برگزار مي شود يكي از رقابت ‌هاي جذاب در سطح بين‌ المللي است كه نخبگان جوان كشورها را در رقابتي نفس گير به چالش مي‌ كشد.
جمهوري اسلامي ايران، دبيرخانه دائم المپياد فناوري ‌نانو بوده كه ميزباني اولين دوره اين رقابت ‌ها را نيز به عهده گرفته و بر المپيادهاي آتي اين حوزه نظارت خواهد داشت. از سوي ديگر، اتحاديه اروپا در برگزاري اين المپياد مشاركت داشته و نمايندگاني از اين قاره براي شركت در اين رقابت‌ ها معرفي شده ‌اند كه اين نمايندگان از كشورهاي انگلستان، ايتاليا و آلمان هستند.
نخستين المپياد جهاني فناوري‌ نانو، ماحصل سه سال تعاملات بين المللي و جلسات حضوري و غيرحضوري ميان كشورهاي مختلف بود تا ساز و كار اين رقابت‌ها تعريف و تبيين شود.
شركت ‌كنندگان در حوزه‌ هاي مربوط به رفع چالش‌ هاي جهاني با استفاده از فناوري‌ نانو و مهارت‌ هاي نوآوري و تجاري‌ سازي وارد رقابت مي ‌شوند.
در اين رقابت ‌ها كه در دو مرحله برگزار مي‌ شود، تيم‌ هايي كه توسط موسسه ‌هاي معتبر به كميته المپياد معرفي شده ‌اند به صورت تيمي با هم رقابت خواهند كرد. در نهايت، تيمي كه بالاترين امتياز را در طول رقابت به ‌دست آورده باشد، جايزه سه هزار يورويي را دريافت مي ‌كند، انتخاب تيم برتر بر اساس نظر كميته داوري انجام مي‌ شود.
علمي**9157**1440
۰ نفر