۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82881304
T T
۰ نفر

اجراهاي صحنه اي استان تهران 50 درصد رشد دارد

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82881304
اجراهاي صحنه اي استان تهران 50 درصد رشد دارد

تهران - ايرنا - معاون هنري سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران گفت: اجراهاي صحنه اي نمايش و موسيقي در اين استان از سال 92 تاكنون 50 درصد رشد داشته است.

محمد حسين اسماعيلي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهاركرد: در طول سال هاي گذشته شاخص هاي هنري و سينمايي در استان تهران از لحاظ كمي رشد چشمگير و قابل توجهي داشته است.
وي افزود: درحوزه مراكز هنري اعم از نگارخانه ها و مجتمع هاي هنري تعداد اين مراكز دربازه زماني سال 92 تا 96 با 20 درصد رشد از 146 به 177 مركز رسيده است.
وي افزود: تعداد آموزشگاه هاي آزاد هنري نيز در اين بازه زماني رشدي بيش از 2 برابر داشته و تعداد پلاتوهاي نمايشي نيز در سطح استان از 3 پلاتو به 7 پلاتو افزايش يافته است.
اسماعيلي با بيان اينكه در حوزه اجراي برنامه هاي هنري نيز شاخص هاي كمي داراي رشد بوده به طوري كه تعداد عناوين نمايش هاي توليده شده از 126 نمايش در سال 92 به 200 نمايش در سال 96 و تعداد اجراهاي صحنه اي موسيقي نيز از 24 اجرا در سال 92 به 110 اجرا در سال 96 رسيده است.
معاون هنري سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران همچنين درباره برنامه ها و سياست هاي هنري امسال گفت: بر اساس سياست هاي كلان فرهنگي و برنامه هاي دولت تدبير و اميد ، در سال 97 سياست توسعه و تقويت و ساماندهي انجمن هاي فرهنگي و هنري با قدرت و قوت بيشتري ادامه مي يابد.
وي با بيان اينكه تلاش مي شود در سال جاري امور اجرايي و تخصصي به طور كامل به تشكل هاي تخصصي واگذار شود، اظهار كرد: ساماندهي امور زيربنايي، كيفي سازي و محتوا بخشي به برنامه هاي هنري و سينمايي، پرهيز از تكرار و موازي كاري در برنامه هاي اجرايي، واگذاري امور اجرايي به هنرمندان و انجمن هاي هنري، تمركززدايي و توجه به شهرستان ها در راستاي عدالت فرهنگي، تعامل با نهادهاي فرهنگي براي هم افزايي فرهنگي و ارائه برنامه هاي بديع و خلاقانه و جريان ساز از سياست هاي اصلي استان تهران در سال 97 است.
وي گفت: امسال علاوه بر برنامه هاي روتين و جشنواره اي، به موضوع حمايت از آموزش و توليدات هنري به طور جدي توجه داريم و تلاش مي كنيم در اين راستا گام هاي مؤثري برداريم.
اسماعيلي برگزاري برنامه ي شاخص هنري و سينمايي در هر فصل از سال با حضور هنرمندان و اساتيد و مسئولان هنري استان، را از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي امسال عنوان كرد.
وي گفت: تكريم و تجليل از اساتيد و پيشكسوتان، برگزاري نشست هاي دائمي با هنرمندان و انجمن ها و تشكل ها و شوراهاي هنري، برگزاري سومين جشنواره آواها و نواهاي رضوي با رويكرد بين المللي، برگزاري بيست و سومين جشنواره تئاتر استان تهران، ارديبهشت تئاتر، جشنواره هنرهاي تجسمي، هفته هنر استان تهران و پاتوق هاي هنري و سينمايي نيز از برنامه هايي است كه براي سال 97 برنامه ريزي شده است.
وي يادآور شد: نشست هاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي در حوزه هاي هنري و سينمايي، جشن روز سينما، جشن صدمين سال هنرستان موسيقي، دومين 2سالانه طراحي المان هاي شهري قرآن و عترت و جايزه محتشم بخشي از برنامه هاي هنري و سينمايي استان تهران در سال 97 است.
اسماعيلي با اشاره به شعار امسال نيز گفت: برنامه هايي متناسب با شعار سال(حمايت از كالاي ايراني) تدارك ديده شده كه با كمك نهاد ها و صنوف هنري و فرهنگي استان تهران اجرايي مي شود.
تهرام/7244/ 1539