۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۲۹
کد خبر: 82880918
T T
۰ نفر

نیكی هیلی: شورای امنیت درباره سوریه متحد شود

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۲۹
کد خبر: 82880918
نیكی هیلی: شورای امنیت درباره سوریه متحد شود

نیویورك- ایرنا- نماینده آمریكا در سازمان ملل متحد خواستار تشكیل كمیته مستقل ارزیابی از حملات شیمیایی در سوریه شد و بر متحد شدن شورای امنیت در این باره تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، نیكی هیلی روز یكشنبه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اظهار كرد: آمریكا با همراهی ساحل عاج، فرانسه، كویت، هلند، پرو، لهستان، سوئد و انگلیس، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در برابر آخرین اتهامات مربوط به استفاده از سلاح شیمیایی در دوما شده است.
وی با بیان این كه این نشست روز دوشنبه برگزار خواهد شد، افزود: هنوز هم گزارش هایی وجود دارد كه گویای حمله شیمیایی در سوریه است. متأسفانه، استفاده از سلاح های شیمیایی برای آسیب رساندن و نابودی شهروندان غیر نظامی سوریه به امری شایع تبدیل شده است.
نماینده آمریكا در سازمان ملل متحد كه دو بار جلوی صدور بیانیه ای مطبوعاتی در رسیدگی به كشتار مردم فلسطین توسط نظامیان صهیونیستی را سد كرد، این بار خواستار تشكیل فوری كمیته ای مستقل و مورد حمایت شورای امنیت برای رسیدگی به این اتهام شد.
هیلی ادامه داد: اعضای شورای امنیت باید گرد هم آیند و خواستار دسترسی فوری برای امدادگران، پشتیبانی از انجام تحقیقات مستقل درباره این اتفاق و پاسخگو نگهداشتن عاملان این اقدام بی رحمانه باشند.
وی با تاكید بر این كه ایالات متحده از یك فرایند مستقل و بی طرفانه برای مشخص كردن عاملان استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه حمایت می كند، اضافه كرد: آمریكا خواستار دسترسی بدون تاخیر امدادگران به این منطقه است.
پس از هشدار روسیه درباره قصد تروریست‌ها برای حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی، بامداد امروز (یكشنبه) این اتفاق رخ داد؛ گزارش‌های اولیه از كشته شدن بیش از 70 نفر در حمله مذكور حكایت دارد.
رسانه های عبری - عربی - غربی در اقدامی هماهنگ با تروریست ها در تلاش هستند تا این جنایت تروریست های جیش الاسلام را به گردن ارتش سوریه بیندازند تا بتوانند با فرافكنی راه فراری برای عناصر باقی مانده این گروه تروریستی از دوما بیابند.
پیش از این نیز موضوع حملات شیمیایی در سوریه در شورای امنیت مطرح شده بود كه روسیه به دلیل فقدان مستندات لازم و تهیه گزارش های سیاسی كه عمده منابع آن تروریست ها بودند، مانع بهره برداری كشورهای حامی تروریسم شد.
اروپام*1429