۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹
کد خبر: 82880777
T T
۰ نفر

پاپ : كشتار در سوریه بس است

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹
کد خبر: 82880777
پاپ : كشتار در سوریه بس است

رم - ایرنا - پاپ فرانسیس رهبر مذهبی كاتولیك ها استفاده از سلاح های كشتار جمعی و شیمیایی را در سوریه به شدت محكوم كرد و گفت:كشتار و استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه بس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از رم، پاپ فرانسیس رهبر مذهبی كاتولیك ها در پایان موعظه های روز یكشنبه در واتیكان با اشاره به تحولات سوریه طرفین جنگ را برای رسیدن به صلح دعوت به مذاكره كرد.
رهبر مذهبی كاتولیك ها با اشاره به ادعای رسانه های غربی مبنی بر بمباران شیمیایی شهر دوما توسط حكومت سوریه، خاطرنشان كرد: اخبار وحشتناكی از سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی رسید كه حاكی از ده ها قربانی از جمله زنان و كودكان است. برای خانواده هایی كه رنج می برند، دعا كنیم.
پاپ ضمن محكوم كردن جنگ گفت: جنگ خوب و بد ندارد، هیچ چیزی نمی تواند استفاده از سلاح های كشتار جمعی را علیه مردم بی دفاع توجیه كند . دعا كنیم تا مسئولان سیاسی و نظامی راه مذاكره، كه تنها راه رسیدن به صلح است را انتخاب كنند.
منابع نزدیك به تروریست ها مدعی شده اند كه هواپیماهای نظامی سوریه، دوما را شامگاه شنبه هدف بمباران شیمیایی قرار دارند كه در جریان آن 75 تن كشته و ده ها تن مصدوم شدند. این اتهام در شرایطی است كه نظامیان سوری در یك قدمی آزادسازی این شهر قرار دارند.
تروریست‌های جیش‌الاسلام با نسبت دادن اتهام استفاده از تسلیحات شیمیایی به ارتش عربی سوریه، تلاشی آشكار برای مانع شدن از پیشروی نیروها دارند.
شبك **اروپام**461**1708