۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۴۴
کد خبر: 82880747
T T
۰ نفر

آبزیان گرفتار در گودال های زاینده رود نجات یافتند

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۴۴
کد خبر: 82880747
آبزیان گرفتار در گودال های زاینده رود نجات یافتند

اصفهان - ایرنا - آبزیان گرفتار در گودال های مسیر رودخانه زاینده رود در شهرستان لنجان با حضور رییس كمیته مدیریت بحران این شهرستان نجات یافتند.

به گزارش ایرنا، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان عصر یكشنبه اعلام كرد: با توجه به عدم جریان آب زاینده رود، آبزیان به ویژه ماهی های محبوس در آب های باقیمانده در گودال های سطح این رودخانه از پشت سد چم آسمان تا زرین شهر نجات یافتند.
در این اقدام چندین هزار ماهی و بچه ماهی محبوس شده در گودال ها زنده گیری و پس از انتقال به بالادست رودخانه در نزدیكی پل پركستان در شهر باغ بهادران رهاسازی شدند.
اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان اضافه كرد: عملیات نجات آبزیان گرفتار در گودال های زاینده رود در این منطقه تا هفته آینده ادامه می یابد.
این عملیات به دستور فرماندار لنجان و با تلاش و همت دبیر مدیریت بحران این شهرستان و با همكاری نیروهای جهاد كشاورزی و نیروهای آتش نشانی زرین شهر توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان انجام شد.

** یك پرنده شكاری سارگپه در پارك ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو رها شد
رییس اداره پاك ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو نیز از رهاسازی یك پرنده شكاری سارگپه در این پارك ملی و پناهگاه حیات خبر داد.
' مرتضی جوهری ' افزود: این یك پرنده شكاری كه توسط ماموران آتش نشانی شاهین شهر به محیط بانان پارك ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو تحویل شده بود پس از بررسی های لازم در منطقه رها شد.
سارگپه پرنده‌ای شكاری كوچك ‌تر از عقاب، با جثه‌ای متوسط و تو پُر می باشد كه سری كوچك و گرد بر روی گردنی كلفت دارد و از بال‌های پهن و دم كوتاه برخوردار است.
ت/6994 / 2093