۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹
کد خبر: 82880455
T T
۰ نفر

گروه تروریستی جیش الاسلام خواهان خروج از شهرك دوما شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹
کد خبر: 82880455
گروه تروریستی جیش الاسلام خواهان خروج از شهرك دوما شد

دمشق- ایرنا - گروه تروریستی جیش الاسلام كه در پی حملات اخیر ارتش دولت مركزی سوریه در غوطه شرقی زمین گیر شد روز یكشنبه خواستار مذاكره با دولت سوریه برای خروج از شهرك دوما در استان ریف دمشق شد.

گزارش ایرنا به نقل از منابع میدانی حاكی است كه پس از ضربات محكم ارتش و به نتیجه نرسیدن سناریوی اتهام زنی به دولت سوریه مبنی بر بكارگیری سلاح شیمیایی، گروه تروریستی جیش الاسلام آمادگی خود را برای مذاكره باهدف خروج از شهر دوما اعلام كرد.
هیات مذاكره كننده سوری با میانجیگری طرف روس تا ساعتی دیگر مذاكره با این گروه تروریستی را از سر می گیرد.
این منابع همچنین اعلام كردند كه موضوع آزادسازی ربوده شدگان برای دولت سوریه در اولویت است و بدون آزادسازی آن ها هیچ تروریستی از دوما خارج نخواهد شد.
گروه تروریستی جیش الاسلام قرار بود به طور تدریجی با خروج عناصر خود از دوما، ربوده شدگان را آزاد كند ولی از این كار سرباز زد.
تروریست‌های جیش‌الاسلام با نسبت دادن اتهام استفاده از تسلیحات شیمیایی به ارتش عربی سوریه، تلاشی آشكار برای مانع شدن از پیشروی نیروها داشتند.
برخی رسانه‌ها كه به حمایت از تروریست‌ها شهرت دارند، مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در پاسخ به حملات سازمان‌های تروریستی به مناطقی از دمشق و حومه شدند.
گروه تروریستی جیش الاسلام پس از سپر انسانی قرار دادن غیر نظامیان ساكن شهرك دوما به تازگی با نقض توافق خروج از این شهرك در استان ریف دمشق، محله های مسكونی پایتخت سوریه را با موشك و خمپاره هدف قرار داد و این موضوع موجب از سرگیری عملیات نیروهای دولتی علیه این گروه تروریستی شد.
خاورم**8005 ** 1064